„Původně to byla standardní Škoda Octavia s benzínovým motorem. Za tři roky služby najela asi třicet tisíc kilometrů. V dílnách jsme si ji ale přestavěli, aby mohla spalovat stlačený plyn, což nás stálo zhruba šestačtyřicet tisíc korun," uvedla mluvčí brněnských strážníků Denisa Kapitančiková.

Plynová octavia má proti obyčejným autům především ekologičtější provoz. „Navíc není tolik hlučná a proti klasickým autům má zhruba poloviční náklady na provoz. Také se nemusí tak často opravovat," vyjmenovala výhody auta mluvčí.

Dodala, že strážníci uvažují i o dalších autech s motory poháněnými plynem. „Zatím máme pouze jedno takové auto. Počkáme, jak se nám osvědčí a podle výsledků uvidíme, zda nakoupíme, nebo podobně přestavíme další kusy," nastínila plány strážníků do budoucna mluvčí Kapitančiková.