Jako boj o holý život popisují někteří obyvatelé Brna-Bosonoh snahu vyjet z bočních ulic do hlavní, Pražské. „Situace je katastrofální, každý všední den je to auto za autem, ve špičkách potom souvislá kolona,“ pokrčil rameny třeba David Krásenský.


Nahrává se anketa ...

Upozornil také, že kromě samotné vytížené dopravy je problematický rovněž hluk, znečištěné ovzduší, ale především bezpečnost. „Chodit po úzkých chodnících vedle rozjetých kamionů, které ještě kličkují kolem zpomalovacích ostrůvků, je taky zážitek. Třeba s dětmi,“ povzdechl si Krásenský.

Leták společnosti Moravská fekální a kanální, která nabízí zkoušku kanalizační přípojky.
Výhodná cena kontroly kanalizace, zn. rychle. Bosonohami kolují podezřelé letáky

Nejfrekventovanější Pražskou ulicí projede podle tamního místostarosty denně sedmnáct až dvacet tisíc aut v obou směrech. Protože se ale jedná o silnici vlastněnou Jihomoravským krajem, jsou možnosti zástupců městské části omezené.

„V minulosti se podařilo nainstalovat dopravní značky zakazující průjezd kamionů,“ řekl bosonožský místostarosta Martin Rozmarin.

Dopravní značení zakazující průjezd kamionů těžších než dvanáct tun jsou instalované od Troubska na Brněnsku, směrem od Brna také. Velká část řidičů ale zákaz nerespektuje a do Bosonoh vjíždí navzdory omezení. „Chybou je, že policisté zákaz průjezdu kamionů těžších než dvanáct tun nevymáhají,“ podotkl bosonožský starosta Martin Černý.

Náměstí v brněnských Bosonohách prochází úpravami.
Další úpravy náměstí v Bosonohách. Vznikne promenádní chodník i dětské hřiště

S policisty aktuálně jednají o možné odstavné ploše na území městské části, díky které by policisté mohli kamiony zastavit a kontrolovat. „Policisté by tak měli skutečnou možnost kamiony někam odstavit. To by nejspíš fungovalo směrem do centra Brna,“ pokračoval Černý.

OBCHVAT JAKO ŘEŠENÍ

Řešením složité dopravní situace v městské části má být budoucí výstavba obchvatu. Zatím je však v nedohlednu. „Jsem přesvědčený, že je to projekt uskutečnitelný, ale musí k němu být vůle. Mou rolí je na výstavbu tlačit a to je to, co dělám, protože obchvat považuju za jednu z nejdůležitějších staveb pro Bosonohy vůbec,“ sdělil Brněnskému deníku Rovnost tamní starosta Černý.

Hustá doprava trápí obyvatele brněnských Bosonoh. Během dopravní špičky projíždí silnicí zástupy aut. Situace je nní o to horší, že Bosonohy využívají k objížďkám řidiči vhýbající se kolonám na D1 kvůli jejímu rozšiřování.
Doprava v Bosonohách jako na dálnici: Zachrání nás jedině obchvat, říká starosta

Aktuálně je příprava projektu vázaná na řešení rozšiřování dálnice D1 a plánované mimoúrovňové křižovatky se silnicí I/73. „Po schválení řešení ministerstvem dopravy může kraj s přípravou obchvatu začít,“ vysvětlil Petr Holeček z krajského tiskového odboru.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Rozšiřování dálnice D1 skončí o dva měsíce dřív.

Zdroj: DEník/Magdaléna Blažková

S obchvatem počítá také přepracovaný návrh nového územního plánu. „Intenzivně pracuji na tom, abych přesvědčil povolané politiky a úředníky k tomu, že je situace opravdu vážná. Abychom opravdu začali konat, potřebujeme mít v ruce projektovou dokumentaci, studii, vyřešit majetkoprávní záležitosti a hlavně stavět,“ apeloval bosonožský starosta Martin Černý.