Pořadatelům se totiž přihlásilo pouze pět automobilek, minimum si přitom stanovili na patnáct. Vedení veletrhů se chtělo vyhnout předloňskému zklamání návštěvníků z malého počtu zastoupených značek. „Na českém trhu mají dominantní postavení Škoda, Hyundai, Volkswagen a Ford. Ostatní zaujímají pouhé jedno až dvě procenta. Ale i ty jsme chtěli ukazovat," uvedl generální ředitel veletrhů Jiří Kuliš.

Pořadatelé zamýšleli předvést co nejvíce automobilek, včetně nákladních aut nebo autobusů. „Pokud na Autosalonu nevystavuje většina dovážených značek, neukazujeme nové technologie, nemá smysl ho pořádat a dělat pouhou autoshow. Na ní lidé uvidí to samé, co na parkovišti. Proto jsme akci vzdali," doplnil Kuliš.

Podle něj nebude mít přerušení Autosalonu na hospodaření veletrhů vliv. „Na letošní rok připravujeme spoustu zajímavých akcí. Program je tradiční a tvoří ho osvědčené veletrhy, které představí obranné technologie, módu, elektrotechniku, sport nebo zemědělství," upozornil Kuliš.

Také podle analytika Jiřího Šimary ze společnosti Cyrrus nemá přerušení Autosalonu na prestiž veletrhů vliv. „Obrovskou ránu by znamenalo například zrušení strojírenského veletrhu, ale v tomto případě bych nedělal velké závěry," uvedl.

Podoba veletrhu s minimem vystavovaných značek nevyhovovala ani lidem ze Svazu dovozců automobilů Takovou akci odmítla zaštítit. Podle jeho předsedy Vratislava Strašila se menším značkám nevyplatí se veletrhu účastnit, což potvrdil i mluvčí české pobočky Opel Martin Hejral. „Poslední ročníky bohužel ukazovaly, že námi vynaložené úsilí a peníze neodpovídají očekávanému přínosu," nastínil Hejral.

Automobilové nadšence absence veletrhu mrzí, ale dokáží si poradit. „Doufal jsem, že po roční pauze se veletrh do Brna zase vrátí. Je to škoda, Ale nedá se nic dělat, vyrazím do Vídně," je rozhodnutý třiatřicetiletý Brňan Pavel Chudý.

Veletrhy Brno kvůli nízkému zájmu automobilek nepořádaly veletrh ani loni. Na rozdíl od brněnského, autosalony ve Vídni a Bratislavě mají plnou podporu dovozců. „Za vídeňským autosalonem stojí celý svaz dovozců jako jeden muž. Proč se může konat autosalon ve Vídni a Bratislavě a v Brně nikoli, to je otázka," zamyslel se Kuliš.

Autosalon byl v Brně naposledy na programu v roce 2013. Z původních třiceti nahlášených značek automobilek sedmnáct účast odřeklo. Na zkrácený veletrh přišlo asi osmdesát tisíc lidí.