Brněnskému deníku Rovnost plánované práce potvrdil dopravní ředitel brněnského dopravního podniku Jan Seitl. „Jedná se o kompletní rekonstrukci tramvajové trati mezi mostem přes řeku před zastávkou Zoologická zahrada až po portály tunelu za zastávkou Přístaviště," přiblížil.

Trolejbus v Brně zůstal stát v křižovatce. Cestující jej odtlačili zpátky
VIDEO: Trolejbus v Brně na lidský pohon. Podívejte, jak ho cestující tlačili

Dopravce už vypsal soutěž na zhotovitele stavby.

Výluka šalin je plánovaná na dva měsíce, tedy přes celé letní prázdniny. „Obousměrné tramvaje pojedou pouze do zastávky Kamenolom. Náhradní autobusy pak budou zajíždět z Kamenolomu do Bystrce," nastínil Seitl.

Přípravné a dokončovací práce by neměly mít na městskou hromadnou dopravu podle zástupců dopravního podniku zásadní vliv. „Další velké výluky přes léto v plánu nejsou," doplnil Seitl.

Výhled na Brno nabídne nová kancelářská budova v areálu Vlněna. Má šestnáct pater.
Brno jako na dlani. Pokochejte se krásným výhledem z nové nejvyšší budovy Vlněny

Redakce Brněnského deníku Rovnost oslovila i některé cestující, kterých se výluka do Bystrce dotkne. Někteří z omezení nejsou nadšení, jiným nevadí. „Je mi jedno, jestli jedu tramvají nebo autobusem," poznamenala třeba Vendula Jordanová.

Bystrcký místostarosta Tomáš Jára o chystané rekonstrukce šalinové trati neměl mnoho informací. „Čekáme na další informace od dopravního podniku. Zaskočilo nás, že by tam mohla být takto velká výluka v době, kdy tam pokračují opravy silnic,“ řekl Jára s tím, že by souběžné opravy mohly komplikovat náhradní autobusovou dopravu.

Modernizace tramvajové trati v Bystrci se dotkne také zastávek Zoologická zahrada a Přístaviště. „Bude se jednat o zvýšení traťové rychlosti, jiné uspořádání trolejového vedení, aby tam byla možná vyšší rychlost," zmínil Seitl.

Po úpravách mohou zmíněným úsekem šaliny jezdit rychlostí až sedmdesát kilometrů v hodině, což pomůže ke zkrácení dojezdových časů. „Nyní je tam maximum padesát nebo šedesát kilometrů v hodině. Liší se to v úsecích," srovnal dopravní ředitel.

V Technickém muzeu v Brně začala výstava Jízdenky, prosím! Láká na modely vlaků.
Jízdenky, prosím! Technické muzeum v Brně láká na unikátní modely lokomotiv

Pokud bude trať po opravách rychlejší, bude to podle cestující Jordanové jenom dobře. Předpokládané náklady na rekonstrukci jsou 145 milionů korun.