Do deseti let bude podle představ politiků používat bicykl k cestování v ulicích šest Brňanů ze sta, o dvacet let později dvanáct. „Řadu cyklostezek už budujeme, ve středu města nás ale často omezuje šířka vozovky. Infrastrukturu pro cyklisty chceme dovybavit, přes tři sta míst osadíme mobilními stojany. Lidé přesednou na kolo i díky nástupu elektrokol,“ konstatoval brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Jako realistickou vidí vizi města zástupci spolku Brno na kole. „Musí ale vybudovat základní páteřní síť pro cyklisty uvnitř města tak, aby se bezpečně dostali z domu do práce nebo školy,“ řekl za organizaci Marek Lahoda. 

Někteří příznivci jízdních kol poukazují na rozdrobenou síť brněnských cyklostezek. „Podél Svratky a Svitavy sice vedou pěkné trasy, ale jsou spíš pro rekreační účely. Až na výjimky chybí vyhrazené pruhy pro cyklisty, po nichž by se lidé na kole dostali z okrajových městských částí do centra. Cyklopruhy na sebe navíc často nenavazují," poznamenal cyklistický nadšenec Libor Fuchs.

Oldřich Haluza