Lokalitu za autobusovým nádražím vedení města připravuje pro výstavbu nového hlavního nádražní a modernizaci železničního uzlu Brno. Přes ten bude v budoucnu jezdit většina dálkových vlaků v České republice i velká část mezinárodních spojů. „V těchto dnech obdržíme návrh podoby nádraží se zapracovanými připomínkami od nizozemského studia. Před dokončením čistopisu musí architekti svá řešení konzultovat ještě s projektanty. Celý projekt půjde ještě do konce roku na schválení k Centrální komisi Ministerstva dopravy," uvedl mluvčí Správy železnic Jan Nevola.

Kdy přesně tedy stávající budovu určenou k demolici nahradí nové koleje, zatím zástupci Správy železnic neví. Bourat se ale začne už na začátku příštího roku. Vedení města vypsalo na demolici budovy v Trnité ulici veřejnou zakázku, zájemci se můžou přihlašovat do poloviny prosince. „Demolice bude zahájena po předání stavby vybranému zhotoviteli," sdělila Zdeňka Obalilová z tiskového oddělení magistrátu. Předpokládaná hodnota zakázky přesahuje dvacet milionů korun.

Známe přehled investic do tramvajových tratí v Brně v roce 2024.
Investice do tramvajových tratí v Brně: co opraví a postaví a jak to ovlivní MHD

V domě jsou obecní byty, už přes deset let ale zejí prázdnotou. „Poslední nájemníci opustili domy v roce 2012, od té doby jsou neobývané s ukončenými odběry energií," dodala Obalilová.

Nové hlavní nádraží má vzniknout v příštích letech v Brně v lokalitě nynějšího dolního nádraží. Jeho stavba bude trvat asi šest let. Podle vedení Správy železnic by mohlo být hotové kolem roku 2035. Nová poloha nádraží umožní také přirozený rozvoj plánované čtvrti Trnitá.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Unikátní záběry nového nádraží v Brně. Prohlédněte si ho pohledem chodců

Zdroj: Benthem Crouwerl Architects a West8