"Touto jízdou chceme nejen zpříjemnit sobotní odpoledne kolemjdoucím, ale také pozvat veřejnost do znovuotevřeného Technického muzea v Brně,“ řekl ředitel muzea Ivo Štěpánek. Akce také připomíná letošní 90. výročí provozu autobusů brněnské městské hromadné dopravy a také Den muzeí.

Kolona historických osobních aut, motocyklů, nákladních a vojenských aut vyrazila z technického muzea směrem k náměstí Svobody, kam dorazila po druhé hodině odpoledne. Vozy v centru nezastavovaly, aby se kolem nich neshlukovali lidé. Těch přišlo několik stovek.

Park. Ilustrační foto.
Kadetka v zeleném. Zchátralou armádní jídelnu pod Kraví Horou nahradí park

Kolona pak v doprovodu policie jezdila přes Masarykovu, Nádražní, Benešovu, Maliňák, Rooseveltovu a Rašínovu zpět na náměstí Svobody. Druhá trasa vedla přes Nádražní, Husovu, Joštovu a Rašínovu na Svoboďák

Jako první jela osobní auta, například malý vůz Z4 vyráběný v letech 1933–1935, Wikov 35 z prostějovské továrny Wichterle a Kovářík z třicátých let dvacátého století. Nechyběla ani Hadimrška, tedy Tatra 57, Škoda 1200, závodní vozy Škoda Favorit 136 a Škoda 120 S Rallye, luxusní limuzína Tatra 700, Tatra 613 NAREX a další.

Předpokládaná podoba atletické haly v Brně-Bohunicích.
Hala u kampusu je v ohrožení. Brno kvůli koronaviru přijde o půldruhé miliardy

"Z vojenského vozového parku muzea kroužily městem různé typy vozů Praga V3S, UAZ 469 – osobní terénní dvounápravový automobil s pohonem všech kol, autokar a další. Mezi autobusy se objevila Škoda 706 RO vyrobená v roce 1947 s přívěsem Karosa B 40, dvounápravový autobus Praga RND z roku 1949, Škoda 706 RTO-MTZ z roku 1967 s přívěsem Jelcz Po-1E, čtyřicet let stará Karosa ŠM 11 a také červený Ikarus z roku 1989," vypočítal ředitel muzea.