Na lakování padne zhruba padesát kilogramů barvy. V ústředních dílnách ve vozovně Medlánky bude trolejbus asi týden. Práce pak budou pokračovat ve vozovně Komín, kde do vozu dělníci nainstalují podlahu, obloží boky a strop a budou v něm ukládat kabelové svazky a vybavovat střechu. „Celkově je pro nás tato obnova extrémně náročná," přiznal vedoucí technického provozu trolejbusu Dopravního podniku města Brna Marian Čech.
Pracovníci dopravního podniku musí některé komponenty trolejbusu vyrábět, nebo předělávat neoriginální díly. „Proto předpokládáme uvedení do provozu a zařazení do flotily na jaře příštího roku," nastínil technicko-provozní ředitel Vítězslav Žůrek.
Zmíněný trolejbus jezdil v Brně v letech 1980 až 1996, následně zamířil do ukrajinského Rovna, odkud jej brněnský dopravní podnik získal zpět v roce 2019 a zachránil jej tím před sešrotováním. „Jeho stav byl bohužel žalostný a daleko horší, než jsme očekávali. Přesto se nevzdáme a v renovacích pokračujeme," řekl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. Vůz měl v Brně evidenční číslo 3136.
Trolejbusy Škoda 9Tr vyráběl závod v Ostavě v letech 1958 až 1981, zhotoveno jich bylo více než sedm tisíc. Brněnský dopravní podnik v zařadil do provozu mezi šedesátými až začátku osmdesátých let celkem 121 trolejbusů z této typové řady. Poslední takovýto vůz byl z klasického provozu vyřazen v roce 1996.
VIDĚLI JSTE? Vyberte a zahlasujte pro nejhezčí model Festivalu planet v Brně