Auta jedoucí od přehrady a zabočující na Ondrovu přijížděla v posledních dnech obvykle ke koloně stojící na semaforech. Záleželo pak jen na řidičích v koloně, koho mezi sebe pustí. „Trvalo to i deset minut. Opravdu nechápu, proč se značka jednosměrky nemohla v Hrázní objevit až po ukončení opravy v Ondrově," poznamenal například Brňan Jaroslav Dvořák.

V ulicích Ondrova a K Lesu dělníci opravují už od začátku letošního dubna plynovod. Proto byly až do pondělí v Ondrově semafory kyvadlově řídící dopravu. Vedení města přesto ve čtvrtek 23. května zjednosměrnila část Hrázní ulice, konkrétně v úseku od parkoviště s kolmým stáním u restaurace U Lva až po wellness hotel Maximus Resort.

Náhradní trasa na odjezdu od přehrady vede právě přes Ondrovu. „Zjednosměrnění Hrázní bylo plánováno v souběhu s dokončením stavby světelného signalizačního zařízení na křižovatce Obvodové a Přístavní," uvedl mluvčí brněnského magistrátu Filip Poňuchálek.

Kudy nově pojedete? Podívejte se.

Zjednosměrnění Hrázní je trvalé, dopravní omezení v Ondrově jsou přechodná a krátkodobá. Přestože od pondělí Ondrovu projíždějí řidiči bez semaforů, v létě je na silnici zase čekají překážky. „Pravděpodobně od 24. června do 20. září zde bude dvacetimetrové posuvné pracovní místo a ve zvolených úsecích bude provoz řízen odpovědnými pracovníky, v ostatních případech dopravními značkami," popsal Poňuchálek. Podle něj nebyl problém aktuálních omezení v Ondrově v námitkách k návrhu místní úpravy provozu ani ve stanovisku MČ Brno-Kníničky zmíněn.

Brněnský radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl má za to, že zjednosměrnění Hrázní zvýší bezpečnost chodců a cyklistů u Brněnské přehrady, stejně jako loňské rozšíření silnice od hráze po hotel OREA Resort Santon. „Po zjednosměrnění by se měl počet aut, která tudy projedou, a kterých byly v sezónních špičkách až čtyři tisíce denně, snížit přibližně na polovinu. V opačném směru budou řidič jezdit přes Kníničky,“ popsal radní.

Vedení Kníniček se nový dopravní systém kolem přehrady nelíbí. „Na všech jednáních s magistrátem jsme s tímto nesouhlasili. Vždy jsme říkali, že to zatíží Ondrovu ulici, a že to nedává smysl," řekla kníničská starostka Lenka Ištvanová. Lepším řešením by podle ní byla oprava Hrázní tak, aby splňovala podmínky pro obousměrný provoz.

Bystrcký místostarosta pro dopravu Tomáš Jára naopak věří, že jednosměrný provoz v místě bude lepší. „Obavy kníničského vedení chápu, ale silnice bývala jednosměrná i dříve. Jen posledních pár let byla zobousměrněná a zahrádkáři kvůli tomu dávali velké ostré kameny k cestě, aby jim lidé nerozjížděli trávníky. O to byla silnice užší, bylo to problematické a nebezpečné," zamyslel se.