Vyfrézované části chodníku, křivý povrch nebo třeba asfaltové boule. To vše komplikovalo roky pohyb na chodníku při brněnské ulici Kníničská na pomezí městských částí Žabovřesky a Komín. Nyní je část stezky mezi ulicemi Stránského a Svratecká po více než dvouapůlměsíční opravě těch nejhorších míst.
Přání cyklistů, kteří místo využívají možná ještě častěji než chodci, ale vyslyšeno nebylo. Chodník zůstává dál jen chodníkem bez oficiálního povolení vjezdu kol. „Hlavní cíl je oprava cesty, která byla v některých místech opravdu ve špatném stavu. Dalším krokem bude stanovení dopravního značení. Řešení bude muset reflektovat křížení tramvajové tratě a průjezd zastávkami MHD,“ vysvětloval mluvčí brněnského magistrátu Filip Poňuchálek.
Změně z chodníku například na smíšenou stezku s povolením vjezdu kol brání majetkové problémy v okolí, proto nelze chodník dostatečně rozšířit a zachovat tak bezpečnost provozu. Stejně jako složitosti spojené se zachováním bezpečnosti při průjezdu skrz zastávky hromadné dopravy. Do hry proto vstupuje nový nápad. Lávka.
Ta by cyklisty přijíždějící z Králova Pole nebo Žabovřesk a dál pokračující směrem na Brněnskou přehradu, nebo i v opačném směru jízdy, převedla na druhou stranu Kníničské ulice. „Nejlepší řešení by bylo přesunout tak cyklistickou dopravu na druhou stranu silnice k žabovřeským loukám, kde je už pro ně vytvořená dobrá infrastruktura,“ uvedl žabovřeský starosta Filip Leder.
Podle něj už tato lávka byla i v plánech při stavbě části Žabovřeská velkého městského okruhu v Brně, nakonec ale z ní kvůli úsporám stavby sešlo. Nyní tuto myšlenu oživuje. „Náš návrh na vypracování záměru vybudování lávky jsme už zaslali městu Brnu na odbor dopravy. Přijde nám to jako lepší varianta, než i v budoucnu řešit rozšíření, případně zoficiálnění jízdy cyklistů po současném chodníku. Na druhé straně už zázemí pro kola funguje,“ doplnil Leder.
Na brněnský magistrát žádost dorazila a nyní se jí zabývá. „Momentálně ji prověřujeme, závěry ještě nejsou k dispozici. Nejdřív se musí zpracovat studie, která prověří parametry případné lávky. Poté se předloží žádost o zpracování investičního záměru. Rozhodnutí bude na vedení města. Popsaný postup zahrnuje několik měsíců, v tuto chvíli ještě není u konce,“ zmínil mluvčí brněnského magistrátu Poňuchálek.