Podle kohoutovického starosty Jakuba Hrušky se debata týká souvislého pruhu, který začíná na křižovatce u Anthroposu a pokračuje na ulici Libušina třída až po supermarket Lidl na ulici Žebětínská. V minulosti totiž řidiči jezdili po Libušině třídě hned ve čtyřech pruzích, a to konkrétně na úseku mezi ulicemi Chalabalova a Voříškova. Jízdní pruhy ale stavitelé kvůli bezpečnosti cyklistů zredukovali, takže v současné době vede v každém směru pouze jeden. Na vozovce zůstalo místo pro parkování, vedle kterého je souvislý pruh pro cyklisty a zálivy pro hromadnou dopravu.

Starosta podotknul, že k návrhu silnice, který vytvořili pracovníci brněnského odboru dopravy, podávali zástupci městské části připomínky. „Apelovali jsme třeba na to, aby se nerušil provoz v obou směrech ve dvou proudech, ale aby tam byl alespoň smíšený pruh pro městskou hromadnou dopravu a cyklisty. To nám ale dopravní policisté neumožnili,“ sdělil Hruška.

Podle Anny Dudkové z tiskového oddělení brněnského magistrátu nebylo možné v lokalitě zřídit smíšený pruh proto, že by v takovém případě nemohl vzniknout přechod pro chodce poblíž ulice Stamicova. „V případě smíšeného pruhu pro městskou hromadnou dopravu a cyklisty není podle normy možné, aby tento přechod vedl přes dva stejnosměrné jízdní pruhy. Při umístění cyklopruhu však přechod vyznačit lze,“ vysvětlila Dudková.

Nový cyklopruh je ochranný, to znamená, že jím mohou projíždět jak vozidla městské dopravy, tak i ostatní vozidla. „V případě pomalé jízdy nebo nutnosti jet při kraji toto řidiči udělat mohou a je tak možné i předjíždění, to znamená, že vozovka může být používána v celé své šíři,“ doplnila Dudková.

Jízdní pruhy pro auta připadají příliš úzké například Zdeně Borecké, která parkovala u Lidlu poblíž cyklopruhu na Libušině třídě. „Vystupovat tady je podle mě kvůli zúženému pruhu nebezpečné. Ale třeba dole v Libušině údolí, o čtyři zastávky níž, je pruh o polovinu užší, takže se tam větší auta ani nevejdou na šířku,“ vylíčila žena s tím, že strach má například o děti, které by mohly do silnice vběhnout.

Naproti tomu Vladislava Čalkovská dopravní provedení ocenila. „Myslím si, že je to lepší, než aby byl pruh pro cyklisty uprostřed. Jeden pruh pro auta stačí, vjede tam pohodlně i větší vozidlo a pro cyklisty je to tak bezpečnější,“ vyjádřila se spolujezdkyně.

Další připomínky městské části se týkaly i dopravního značení v ulici Borodinova, která na Libušinu třídu vede. „Pracovníci nakonec značení v oblasti upravili do podoby, která je podle nás lepší,“ míní Hruška.

Úpravy, se kterými pracovníci začali zhruba před dvěma týdny, navazují podle Dudkové na už hotové úseky na ulici Antonína Procházky a horní část Libušiny třídy.

Mezi další výrazné změny, se kterými by měli řidiči v ulici počítat, je například vyznačení výhledových trojúhelníků v křižovatkách. „To znamená, že v blízkosti křižovatek jsou umístěné dopravní stíny, ve kterých není možné parkovat,“ přiblížila Dudková.