Jednofázová architektonická soutěž začala v pátek 26. července. Termín pro odevzdání návrhů stanovila kancelář architekta města na polovinu prosince. Jasno o konkrétním vzhledu sportoviště chtějí mít brněnští představitelé v lednu příštího roku. „Nová hala má ambici stát se republikovým centrem pro dráhovou cyklistiku. Ta si zaslouží kvalitní a kryté zázemí. Zároveň ji budou využívat i atleti, čímž se sníží náklady na uskutečnění i provoz,“ uvedl brněnský radní pro oblast sportu Tomáš Aberl.
Namísto původně dvou plánovaných sportovišť tak v Brně vznikne pouze jedno, a to kombinované. Umístění vedle lužáneckých bazénů zvolili zástupci města kvůli dobrému dopravnímu napojení a územnímu plánu, který je se záměrem v souladu. Náklady na výstavbu sportoviště a úpravu jeho okolí odhaduje město na zhruba 1,2 miliardy korun.
Cyklistické oddíly, které v Brně momentálně působí a trénují na současném velodromu, se k vidině nové haly staví pozitivně. „Samozřejmě je klíčové při takto složitých projektech zachovat kontinuitu v přípravě cyklistů při přechodu z původní na novou cyklistickou dráhu v Brně,“ upozornil před časem Luděk Telecký z Českého svazu cyklistiky.
Brněnský fotbalový svatostánek najdou lidé v budoucnu právě v místě nynějšího velodromu u výstaviště. Vedení města tak rozhodlo poté, co statici označili stav fotbalového stadionu za Lužánkami za havarijní. Čeká jej proto demolice.
Možnou další podobu lokality Ponava, kde se zchátralý stadion nachází, určí zřejmě územní studie. „Rádi bychom získali jasnou vizi rozvoje moderní části města v blízkosti centra, ve které bude kladený důraz na současné trendy zejména v udržitelnosti, ekologii a dopravě,“ poznamenal městský radní pro územní plánování Petr Bořecký.
VIDĚLI JSTE? Brazílie v centru Brna