Po celé léto se koná například festival Uprostřed, divadla se přemístí na letní scénu na Biskupském dvoře, v amfiteátru na Kraví hoře nebo na hradě Špilberku v rámci Letních shakespearovských slavností.

Představitelé města chtějí do Brna přilákat co nejvíce turistů, které město ztratilo kvůli koronavirové pandemii. „Už v prvním čtvrtletí roku 2022 evidujeme v porovnání s loňskem nárůst turistů o více jak osmdesát procent, u zahraničních je tento nárůst téměř devadesátiprocentní. Naším cílem je postupně se přiblížit úrovni návštěvnosti srovnatelné se zatím nejsilnější sezónou 2019,” sdělila primátorka Markéta Vaňková.

Brněnské podzemí

V novém hávu letos uvidí turisté brněnské podzemí. Největší novinkou je otevření multimediální expozice s názvem Ohnivý kůň a drak ve Sklepě pod Novou radnicí. „Jejím hlavním cílem je připomenout dějiny i pověsti Brna formou, která návštěvníky nadchne a ohromí. Vtipně a zábavně a zároveň v konfrontaci se současnými umělci a technologiemi," nastínila Janulíková.

Larysa Tkačuková z ukrajinského Kyjeva už 15 let provádí turisty po Brně. Od letošního března ukazuje Brno i uprchlým krajankám.
Uprchlicím ukazuje Brno ukrajinská průvodkyně, krajanky jí za to nosí květiny

Koncept expozice řídí historik Michal Konečný ve spolupráci s brněnským turistickým informačním centrem. Velká pozornost je věnovaná Třicetileté válce v Brně i v širším evropském měřítku.

Moderním trendem turismu jsou aplikace. Jako například Play Brno, interaktivní hra s prvky rozšířené reality, která zábavným způsobem představuje dominanty města i momenty z historie. Aplikaci Brněnští spustili loni. „Pro letošní rok jsme nachystali její vylepšení. Zůstává stále osm top míst, ale nově přidáváme hry a vědomostní kvíz. Hráči budou sbírat mince nebo šplhat s nahatým mužíčkem do výšin kostela svatého Jakuba," přiblížila brněnská zastupitelka pro oblast marketingu a cestovního ruchu Kristýna Černá.