Pro získání ocenění musel hotel splnit mnoho podmínek. „Oproti čtyřhvězdičkové kategorii klade asociace důraz především na osobní služby počínaje dveřníkem, zaparkováním auta a pomocí se zavazadly až přes pokojovou službu a restauraci," uvedl v pondělí prezident asociace Václav Stárek.

Organizace uděluje hvězdičky podle standardu společného pro patnáct evropských zemí. „Znamená to, že stejné služby a kvalitu dostanou návštěvníci i v zahraničí," dodal Stárek.

Na pětihvězdičkovou metu cílil brněnský hotel už od svého otevření před čtyřmi lety. „Tehdy ještě doznívala ekonomická krize, proto jsme se rozhodli zůstat ve čtyřhvězdičkové kategorii. Čekali jsme na správný moment," uvedl generální ředitel hotelu Gustavo Guidobono Zabala.

V Brně pětihvězdičkový hotel chyběl sedm let, dříve nejvyšší standard dodržoval Holiday Inn. „Po krizi v roce 2009 přešel do nižší kategorie. Od té doby se ale mnohé změnilo a vývoj Brna je příznivý. Nový pětihvězdičkový hotel vítáme a věříme, že povede ke zkvalitnění služeb a rozšíření nabídky ubytování," zhodnotila vedoucí Kanceláře strategie města Brna Marie Zezůlková.

V Brně podle Turistického informačního centra turisté mají zájem o všechny kategorie ubytování včetně té nejvyšší, pětihvězdičkové, ve které měli doposud smůlu. „Tento typ služeb vyhledává především obchodní klientela," vysvětlila brněnská radní pro marketing a cestovní ruch Petra Rusňáková.

Pět hvězdiček• Kolem čtyřiceti hotelů v České republice se pyšní pěti hvězdičkami.
• Většina z nich je v Praze, další v Karlových Varech a Středočeském kraji.
• V Brně měl jako jediný pět hvězd do roku 2009 hotel Holiday INN, přešel ale do nižší kategorie.