Řidiči jsou z novinky zděšení. „Už teď je to peklo když vyjedu z Královopolských tunelů a pak se čtyři pruhy postupně zúží do jediného. Pravidelně tam ve špičce ztratím patnáct až dvacet minut,“ posteskl si Petr Konečný.

Slovenská firma se o zakázku na stavbu neucházela. Přesto jí antimonopolní úřad jí vyhověl. Ředitelství silnic a dálnic jako zadavatel a investor stavby totiž požadovalo po stavebních firmách živnostenské oprávnění na elektromontáže, obsažené už v obecném oprávnění pro stavby. „Bylo to pro nás překvapení. Znamená to zpoždění řádově čtyři až pět měsíců,“ uvedl ředitel brněnského závodu ředitelství David Fiala.

ZTRÁTA VEDENÍ. Domácí stoper Jiří Huška (vlevo) dvěma góly zařídil Blansku náskok, po přestávce však Zbrojovka nastřílela sedm branek a skóre otočila. Adam Fousek (vpravo) dal dvě.
Ofenzivní eso Zbrojovky? Fouska přesunuli do útoku, tam sází jeden gól za druhým

Silničáři a zástupci města teď mají patnáct dnů na to, aby případně podali rozklad nebo situaci vyřešili jinak.

V úvahu připadá i nová soutěž. „Její vypsání a vyhodnocení včetně výběru nového zhotovitele může trvat osm měsíců. Každopádně to znamená zpoždění stavby. Obě varianty mají své pro a proti. Z časového hlediska by bylo lepší rozklad nepodávat a vybrat při soutěži nového zhotovitele,“ naznačila řešení primátorka Markéta Vaňková.

Fiala nechtěl spekulovat, zda zrušení zakázky ohrozí čerpání evropských dotací na stavbu. „Dotační program končí v roce 2023. Stát tedy bude nejspíš muset sáhnout do kapsy a doplatit závěr stavby ze svého. Prioritou tedy bude popohnat stavbu a vyčerpat včas co nejvíc,“ uvedl.

Ředitel dopravního podniku Miloš Havránek a primátorka města Brna Markéta Vaňková na téma druhé etapy VMO Žabovřeská:

Zdroj: Ondřej Požár

Dokončení současné první etapy Žabovřeské odhadl na letošní listopad nebo prosinec.

Šalina míří i do kampusu

Už příští týden se dělníci pustí do stavby nové tramvajové trati z Osové k univerzitnímu kampusu a nemocnici v brněnských Bohunicích.

Za projekt zaplatí brněnský dopravní podnik 1,4 miliardy korun. „Je to pro nás zatím největší zakázka. Šest set metrů ze zhruba kilometrové trati přitom povede v tunelu,“ upřesnil v úterý ředitel podniku Miloš Havránek.

Vizualizace velkého městského okruhu v Brně - etapa Žabovřeská. Ilustrační foto.
Pokračování VMO Žabovřeská? Ohroženo, antimonopolní úřad zrušil zakázku

Brňané už teď můžou projekt sledovat na novém webu salinounakampus.dpmb.cz. „Chceme, aby lidé měli možnost rychle a jednoduše získat informace,“ odůvodnila v úterý spuštění webu primátorka Markéta Vaňková.

Tramvajová trať mezi Starým Lískovcem a Bohunicemi vyroste podle současných plánů do konce roku 2022.