Od půl sedmé před úřadem čekal i Pavel Novotný. „Je tady chaos, obrovská koncentrace lidí a určitě zvýšené riziko rozšíření viru. Nechci se nakazit, magistrát mohl udělat alespoň nějaké značky. Upozornil jsem na to úředníky, protože je tady před úřadem asi dvě stě lidí. Navíc je to tady neorganizované, lidé jsou zmatení, v jaké frontě mají stát," uvedl pro Deník Rovnost muž kolem deváté dopoledne.

Po několika hodinách čekání se mu ještě povedlo vyřídit si potřebné záležitosti. „Už když jsem přišel o půl sedmé, schválně dříve, už tehdy tady stálo asi šedesát lidí. Dovnitř jsem se dostal po čtyřech hodinách, potom ještě pár lidí. Ostatním úředníci sdělili, že jim je to moc líto, ale už se na ně nedostane," okomentoval pro Rovnost krátce po jedenácté hodině situaci muž.

Na místě bylo víc rozhořčených čekajících. „Přišel jsem za deset šest a vzali mě ve tři čtvrtě na deset. Byl tady úplný chaos, prostě hrůza," sdělil na místě reportérovi Rovnosti další muž, který si nepřál uvést jméno.



Úřední hodiny jsou v souvislosti s vládním nařízením na brněnském magistrátu v pondělí a ve středu od osmi do jedenácti hodin. Před úřadem v Kounicově ulici se fronty vytvořily kvůli novému opatření. Od středy osmého dubna totiž lidé záležitosti na Odboru dopravněsprávních činností vyřídí pouze po předchozím elektronickém objednání. „Na přepážky úředníci lidi v pondělí volali jednotlivě, aby se v aule budovy neshlukovali. Na místě jsou informační cedule a zástupci odboru občany průběžně informovali, ve které frontě mají stát a jaké jsou kapacity pracoviště. Na místě byli také strážníci Městské police Brno," uvedl mluvčí brněnského magistrátu Filip Poňuchálek.

Magistrát podle něj povinnost předem se elektronicky objednat zavedl kvůli množství lidí, kteří chodí na pracoviště v Kounicově ulici. „Snažíme se omezit shlukování lidí na nezbytnou míru. Lidi chystající se řešit něco s řidičským průkazem nebo registrem vozidel, si tedy musejí rezervovat svůj čas u přepážky předem. Stále však platí, že by se návštěvě úřadu měli vyhnout úplně a věci odložit na později," uvedla Radka Loukotová z tiskového střediska magistrátu.

Zároveň upozornila, že nyní není nutné řešit výměnu průkazů, které propadly nebo propadnou po prvním březnu, v době nouzového stavu jsou platné.

Online reportáž