Ačkoliv jsou obrysy nového velodromu a atletické haly spíše abstraktní než skutečné, jasné přinejmenším je, že by hala měla vzniknout v blízkosti plaveckého stadionu za Lužánkami. Stavět se začne nejdříve v době, kdy budou dělníci dokončovat multifunkční halu na výstavišti. „Zatím vycházíme z původního projektu. Ostatní podrobnosti bude obsahovat investiční záměr. Přípravy projektu zaberou několik let, od projektování přes zisk nutných povolení až po alokaci financí,“ nastínil mluvčí brněnského magistrátu Filip Poňuchálek.

O podobě budoucího velodromu rozhodne teprve architektonická soutěž. Při té chtějí představitelé města vycházet jak z již zpracovaného dřívějšího projektu, tak z konzultací s cyklisty a atlety. Obavy nemají ani z případného přesahu do několika volebních období. „Vybudování kvalitní sportovní infrastruktury je pro vedení města prioritou, proto hodláme upravit koncepci sportu, která by tyto stavby upřednostnila,“ pokračoval Poňuchálek.

Auta už jezdí po novém obchvatu Čebína. Zatím provoz řídí semafor.
VIDEO: Nově otevřený obchvat Čebína? Úleva pro obyvatele, zdržení pro řidiče

Přestože cyklisté nové zázemí uvítají, shodli se s městem na několika podmínkách. Nejdůležitější je zejména přednostní výstavba velodromu před fotbalovým stadionem tak, aby cyklisté neztratili místo k trénování. „Usilujeme o velodrom, jehož dráha bude dvě stě padesát metrů dlouhá, použitým materiálem by mělo být dřevo a úroveň vybavenosti a dalších parametrů by měla odpovídat možnosti pořádat mistrovství Evropy,“ okomentoval za Český svaz cyklistiky a sportovní klub TJ Favorit Brno Martin Dvořák.

Aktuálním vlastníkem velodromu včetně souvisejících staveb je právě cyklistický oddíl Favorit Brno. Jejich postoj je proto z hlediska vypořádání majetku a načasování případného uvolnění nemovitosti zásadní. „Mělo by se postupovat v časové souslednosti vypořádat majetek, postavit nový velodrom a teprve poté opustit současné zázemí. Jedná se o jedinou cestu, jak zachovat sportovní i hospodářskou kontinuitu tohoto spolku. Domníváme se, že Favorit jinou možnost než čekat na postavení velodromu a pak se teprve stěhovat ani nemá,“ dodal Dvořák.

Zdroj: Youtube

Případné propojení s atletickou halou pro ně problém nepředstavuje, myšlenku naopak považují za schůdnou variantu. „A to jak z pohledu investice, tak i následného provozu. Spojení těchto sportů by zasahovalo mnohem větší skupiny sportovců a tím i potřebu vybudovat takto důležitý sportovní stánek,“ sdělil Dvořák.

Původně plánovalo vedení města výstavbu atletické haly v areálu bohunického kampusu, od záměru ale nakonec odstoupilo. Brněnští atleti, mnohdy špičkoví reprezentanti, přitom léta důstojné prostory k tréninku postrádají. „Dvacet let se v Brně mluví o atletické hale a pořád jsme tam, kde jsme. Navíc i normální tělocvičnu někdy hledáme pracně. Obyčejnou tělocvičnu, abychom mohli být v teple, ale obsazenost je velká," povzdechl si před časem šéf jihomoravských atletů Petr Kotyza.

Stavbaři pokračují v rekonstrukci mostu Otakara Ševčíka v brněnských Židenicích. Pohled na stavbu z dronu.
Pohled na most Otakara Ševčíka v Brně z dronu. Podívejte, jak se při opravě mění

Sportovci tak často trénují venku. Pokud není sníh, pak například v lese či na venkovním stadionu. Vnitřní provizorium mají v podzemní chodbě pod kolejemi Vinařská. „Trénujeme tam už asi třicet let. Je to chodba, kde je možné přečkat zimu. Lepší, než drátem do oka, protože jinak bychom tu neměli nic," vylíčil nedávno Kotyza.

Jedná se přitom o dvě stě dvacet metrů dlouhou údržbovou chodbu, kterou k tréninku využívá mimo jiné pět republikových medailistů. Na úpravu povrchu v koridoru poskytlo město atletickému oddílu dotaci ve výši tři miliony korun, o dalším působení atletů a možném propojení velodromu s atletickou halou budou obě strany jednat.