Až do dokončení vlastní plynové stanice ve slatinské vozovně čerpali řidiči autobusů spadajících pod Dopravní podnik města Brna zemní plyn z veřejných plnících stanic ve Slatině a v Černovicích. S plynovými autobusy vyjeli šoféři dopravního podniku ve zkušebním provozu poprvé do ulic 8. srpna 2014. Tehdy se v nich svezli i první cestující.
Původním cílem byl nákup stovky takzvaných CNG autobusů. Ten se dopravci povedlo přeplnit o více než polovinu. „Nejvyšší počet současně provozovaných CNG autobusů v Brně byl 162,“ vyčíslila mluvčí Dopravního podniku města Brna Hana Tomaštíková.
Problematickým se však ukázalo zejména období krátce po začátku války na Ukrajině, kdy cena zemního plynu skokově vzrostla. Přestože se CNG opětovně stalo nejlevnějším palivem pro autobusy, promítlo vedení dopravního podniku situaci do své strategie. „Aktuálně máme třetinu autobusů a trolejbusů s pohonem na CNG, třetinu na naftu a třetinu na elektřinu, to jsou trolejbusy,“ pokračovala Tomaštíková.
O možnosti nákupu nových autobusů s pohonem na zemní plyn aktuálně uvažují, a to zejména jako o budoucí obměně stávajících vozů. „Infrastrukturu máme vybudovanou a díky alternativním dodávkám plyn z jiných zemí se zdá, že je možné s touto komoditou i nadále počítat,“ dodala Tomaštíková.
Finální rozhodnutí učiní vzhledem k životnosti autobusů zhruba do roka.
VIDĚLI JSTE? Podchod pod nádražím je kompletně průchodný, konečně…