Dopravní podnik počítá, že nové minibusy využije například na linkách 62, 65, 68, 80, 211 a 302, kde není vhodné nasazovat standardní autobusy. „Požadovaná kapacita je minimálně padesát cestujících, z toho nejméně pětadvacet míst by mělo být k sezení," zmínila Tomaštíková.

Minibus Isuzu Novo Citi Life testuje v těchto dnech brněnský dopravní podnik.
V Brně testují nový minibus. Je klimatizovaný a uveze 60 lidí, podívejte se

S první desítkou nových vozů dopravce počítá, že bude do Brna dodáno podle výsledku výběrového řízení do patnácti měsíců. „Smlouva bude na dodání až dvaceti těchto vozů s tím, že deset kusů je fixních a deset je opce, to znamená v případě zájmu nákup za stejnou cenu," přiblížila mluvčí.

Předpokládaná cena za jeden minibus je zhruba pět milionů korun.

Trolejbusy Mario vznikají v dílnách brněnského dopravního podniku.
V Brně mohou skládat další trolejbusy. Ještě letos sestaví osm vozů Mario

Tomaštíková zmínila, že podnik už deset minibusů vyřadil, jedenáct jich aktuálně provozuje. „Jedná se o deset vozů Dekstra a jeden zapůjčený Isuzu," podotkla.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Další důkaz jara v Brně, už kvetou i koniklece

Zdroj: Deník/Klára Hrbáčková