Nové trolejbusy, kterých má zatím Dopravní podnik města Brna k dispozici dva, je unikátní tím, že jej celý smontovali v komínské dílně v Brně. „Myšlenka kompletovat po tramvajích i vlastní trolejbusy se ukazuje jako správná cesta. Máme kapacity, znalosti, dovednosti a kvalitní pracovníky. V tuto chvíli jsou dva vozy připraveny do zkušebního provozu, v průběhu roku postupně přijdou karoserie a komponenty na dalších deset,“ uvedl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

První trolejbus Mario dokončují pracovníci brněnského dopravního podniku ve vozovně v Komíně.
VIDEO: Další puzzle pro MHD v Brně. Po šalině Drak montují trolejbus Mario

Vedení podniku letos plánuje pořídit komponenty na dalších deset kusů trolejbusů tohoto typu. V České republice unikátním projektem, nazvaným Mario, chce dopravce ušetřit až 100 miliónů korun. "Práce na prvním voze nám zabraly 48 pracovních dní, na druhém o dvanáct méně. Učíme se rychle,“ řekl technicko-provozní ředitel dopravního podniku Vítězslav Žůrek s tím, že se na kompletaci podílí dvanáct lidí.

Ve zkušebním provozu, který vymezuje Drážní úřad, musí oba vozy s evidenčními čísly 3065 a 3066 najet deset tisíc kilometrů bez cestujících. Polovinu bez zátěže, polovinu se zátěží odpovídající počtu cestujících uvnitř. Teprve po splnění limitů, ověření všech funkcí a spolehlivosti, můžou vyrazit do terénu s cestujícími. „Předpokládáme, že se tak stane v květnu. Cestující se s novými trolejbusy svezou nejčastěji na linkách 30, 32 a 34,“ dodal Havránek. Do ulic aktuálně vyjíždí vůz 3065.

Takhle bude park Houbalova vypadat. Vizualizace: se souhlasem městské části Brno-Líšeň
Nový park v brněnské Líšni: do zelené oázy poteče voda ze střech okolních domů

Dopravní podnik města Brna je největší provozovatel trolejbusové dopravy v republice se 143 vozy. V posledních letech prošel vozový park rozsáhlou modernizací.