Řidiči po mostě projedou v jednom pruhu v každém směru. V Ostravské ulici pod mostem pak provoz zůstane zachovaný v režimu dvou pruhů v každém směru. „Změní se jen jejich šířka. Důvodem je zajištění místa pro vybudování opěrných skruží," zmínila Trubelíková.

Práce potrvají dva roky, v každém dělníci opraví jednu polovinu. V první etapě, trvající od ledna zhruba rok, zůstane uzavřený jízdní pás ve směru od Židenic na Komárov, včetně přilehlých ramp. Ve směru od Husovického tunelu řidiči nemohou odbočit vpravo ani vlevo na Ostravskou ulici. Opravovaný úsek objedou po značených trasách.

Náklady budou 420 milionů korun bez daně. Most je jedním z nejdelších v České republice. Přemosťuje čtyřpruhovou směrově rozdělenou silnici I/42, Nezamyslovu ulici, tramvajovou a železniční trať a řadu inženýrských sítí pod mosty.