Na nově opravené polovině mostu budou řidiči opět projíždět jedním pruhem v každém směru. „Uzavřou se rampy ve směru do centra a naopak otevřou rampy ve směru od centra," přiblížil ředitel Závodu Brno Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.

Pro řidiče přijíždějící do Brna ve směru od Olomouce povede objízdná trasa přes Bělohorskou ulici. Stejnou trasou budou šoféři novou uzavírku objíždět i v opačném směru. Jiná pravidla ale budou platit pro nákladní auta nad 6,5 tuny. „Cílem je odklon nejtěžší a tranzitní dopravy mimo centrum. Objízdné trasy kooridnujeme s opravou mostu v Ostravské ulici, která v pátek také pokročí do druhé etapy," vysvětlil Fiala.

Opravu první poloviny mostu dokončili stavebníci s půlročním zpožděním. „Po odkrytí jsme zjistili, že stav konstrukce byl jiný než jsme předpokládali. Krajní nosníky byly zdegradované, musely se vyrobit a osadit nové," podotknul ředitel Závodu Brno Ředitelství silnic a dálnic Fiala.


Nahrává se anketa ...

Druhou polovinu mostu budou dělníci opravovat rok. „Po zkušenostech s první etapou víme, co nás čeká. Nejzásadnější změnou bude to, že rampy ve směru od Olomouce nahradíme zcela novými konstrukcemi. Ušetří se tak peníze i čas," uvedl vedoucí projektu ze společnosti Ohla ŽS Petr Novotný.

Fiala také upozornil na nutnost dopravní koordinace stavby s nedaleko budovaným VMO Tomkovo náměstí a Rokytova a pracemi v Gajdošově ulici. „Jsem rád, že se nenaplnily pesimistické scénáře a nenastal žádný dopravní kolaps," vyjádřil se.

Na mostu kromě nových nosníků dělníci osadili také nové protihlukové stěny či odvodnění. Oproti očekávaným nákladům silničáři podle Fialy za opravu mostu zaplatí o desítky milionů korun více. Původní odhad ceny činil přibližně 420 milionů korun. Životnost mostu odhaduje Fiala na padesát až šedesát let.

Vozidla nad 6,5 tuny budou od pátku jezdit ve směru na Svitavy po dálnici D1 a dále východní částí Velkého městského okruhu.

VIDĚLI JSTE? Koleje pro šaliny bez šalin, začínají a končí v silnici.

Oprava mostu v brněnské Merhautově s kolejemi odnikud nikam. | Video: Deník/Tomáš Valaškovčák