Přestavba slibuje modernizaci dvoukolejné trati, která dnes slouží pro průjezd nákladních vlaků mimo hlavní nádraží. „V místě současného dolního nádraží vznikne zcela nová centrální stanice. Realizace stavby zajistí dostatečnou kapacitu pro plánovaný rozsah osobní a nákladní železniční dopravy," informovala mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. To navíc umožní také zapojení vysokorychlostních tratí od Prahy a Břeclavi.

Pro cestující je nejvýznamnější nové hlavní nádraží, zastávka Brno-Černovice a přestavba stanice Brno-Židenice s nástupišti blíže tramvajovým zastávkám. Spolupráce se Správou železnic umožní také vznik přestupního terminálu mezi železniční a městskou dopravou.

První stavba začne už příští rok, kdy se bude modernizovat úsek Brno-Židenice – odbočka Brno-Černovice. „Obsahovat bude výstavbu opěrných zdí s protihlukovými stěnami a přestavbu mostů v Jílkově a Filipínského ulici," dodala Friebová. Upravou projde také stanice Brno-Židenice a nedaleké stanice Brno-Maloměřice, která řeší přestavbu mostu přes Bubeníčkovu ulici.