Vše začalo, když po zavedení zpřísněných vládních opatřeních proti koronaviru restaurace neodkoupily od pěstitelů všechny rostliny. Aby je nemuseli vyhodit, jeden z členů týmu nabídl prodej rostlin v krabičkách ve statusu na sociální síti. Do dne od uveřejnění měla jeho nabídka stovky komentářů a přes čtyři a půl tisíce sdílení. „Nic takového jsme nečekali. Zbylo nám dost úrody a kolega vyvěsil nabídku více méně pro kamarády. Počítali jsme, že udáme pár krabiček. A najednou se stalo, co se stalo, takže už dva dny neděláme nic jiného, než že odepisujeme lidem a přijímáme objednávky," vypráví jeden z pěstitelů, Ondřej Macků.

Pandemie podnikání pětice nadšenců tedy značně urychlila. „Vytvořili jsme kvůli objednávkám facebookovou stránku, ale ta zatím vypadá, jak vypadá. Aktuálně vzniká naše značka," říká Macků.

Dosud brněnská skupina prodávala microgreens několika restauracím, lidé je mohli ochutnat u stánku na Zelném trhu. „Jsme v podstatě stále na začátku našeho byznysu. Do budoucna jsme počítali i s prodejem rostlin jednotlivcům, ale jelikož je to poměrně logisticky náročné, tak jsme s ním chtěli začít, až budeme mít všechno vychytané. Současná situace vše velmi zrychlila," poznamenává Macků.

Nadšenci se věnují pěstování takzvaných microgreens. Tyto rostliny jsou nyní velkým trendem ve zdravém stravování. „Slovo microgreens asi nejlépe vystihuje český překlad výhonky. Jsou to mladé rostliny známých plodin jako hořčice či ředkvička. Zajímavé na nich je, že byť lidé jí v podstatě kořínek a lístek, tak výhonek už chutná jako dospělá rostlina. Lidi to hodně překvapuje u hořčice. Největší výhodou microgreens je, že se ve výhonku koncentrují všechny vitamíny, které jinak nabízí dospělá plodina. Microgreens jsou tedy mnohem zdravější než běžná zelenina a navíc moc hezké na pohled," vysvětluje Macků.