Na místo přijela autobusem. I ty z ulice po rekonstrukci zmizí. „Je to součást velkého městského okruhu a po něm autobusy nejezdí. Zmizí odtud i parkovací místa. Vznikne čtyřpruh parametrů Žabovřeské a Tomkova náměstí, včetně zábran pro přecházení," oznámil ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala. Chybět ale nebudou chodníky ani související obslužné silnice.
Řidiči musí po dobu stavby počítat s omezením. Dokončení prací je v plánu v roce 2024. „Provoz bude možný jedním pruhem v každém směru," sdělila mluvčí silničářů Lucie Trubelíková. Náklady jsou zhruba 550 milionů korun. Cílem je zajištění bezpečnějšího a plynulejšího provozu. Podle posledního sčítání v roce 2020 Bauerovou denně projede asi sedmnáct tisíc aut.
Areál koupaliště Riviéra bude na Bauerovu ulici připojený pomocí ramp pro pravé odbočení. „Když jezdívám v létě z Mendlova náměstí, je to tady plné. Autobusy narvané. Všichni se jezdí koupat na Riviéru,” poznamenala ještě obyvatelka Vlachová.
Úpravy této části města souvisí také s plánovanou výstavbou multifunkční haly u areálu brněnského výstaviště. Má sloužit sportovním akcím i koncertům. Pojme zhruba třináct tisíc lidí, předpokládané náklady jsou 4,4 miliardy korun.
„Součástí prací v Bauerově je kompletní dopravní skelet kolem budoucí multifunkční haly. Včetně veškerých parkovacích ploch. Parkoviště bude pro veletrhy, halu, park and ride, pro Riviéru i pro Antropos," vyjmenoval brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl. Parkoviště mají mít kapacitu téměř dvanáct set stání.
Někteří lidé jsou ale vůči stavbě nové haly skeptičtí. „Nestavěl bych ji tam. Hal máme nejen na sport po Brně dost. Myslím si, že návštěvníkům Anthroposu stačí to parkoviště, co už tady je. Naopak nadchody jsou dobrá věc," sdělil třeba Stanislav Zdeněk.
Plánované stavby v Pisárkách
velký městský okruh Bauerova: začátek v dubnu, konec 2024, součástí je navazující infrastruktura okolo multifunkční haly
multifunkční hala: začátek zatím nejistý
tramvajová smyčka: začátek v 1. čtvrtletí 2023, konec 2024
Brněnský dopravní podnik zase v Pisárkách plánuje stavbu nové vratné tramvajové smyčky. Umožní snadnější otáčení tramvají. „Na stavbě už začaly přípravné práce. Jde o vyměřování, vytyčování a navážku stavebních strojů,“ informovala mluvčí dopravního podniku Barbora Doležalová.
Doposud se tramvaje na trase z Bystrce do pisárecké vozovny musely otáčet až na Mendlově náměstí. „Díky vratné smyčce dosáhneme časových i peněžních úspor, které jsme vyčíslili až na šest milionů korun," oznámil nedávno dopravní ředitel Jan Seitl. Hotovo má být v létě 2024. Jenom letos dopravní podnik zaplatí asi 320 milionů korun.
MICHAL HRABAL, LUCIE BURIANOVÁ