Nekovářová se obává zejména začátku školního roku. „Od září to bude velký problém. Až budeme vozit syna do školy, objížďka bude nemyslitelná. Pracujeme na plný úvazek a nemůžeme si dovolit trávit na cestě do školy, do práce a domů třeba čtyři hodiny,“ sdělila místní.

PSALI JSME: Omezení dopravy v brněnských Pisárkách: kilometry navíc na dlouhých objížďkách

Křižovatka ulic Antonína Procházky a Pisárecká, která bude od pondělí do konce listopadu uzavřená. | Video: Deník/Klára Hrbáčková

Na problém upozornil i Zdeněk Joukl, který pracuje jako advokát. „Zaprvé v ulici také bydlím, zadruhé zastupuji sousedku v komunikaci s firmami, které o udělování povolení k průjezdu rozhodují. Potíže způsobilo posunutí dopravního značení. Uzavírku teď musíme objíždět, což má dopad na plynulost dopravy,“ myslí si Joukl.

Že povolení k průjezdu obyvatelé ulice neobdrželi, potvrdil i referent kohoutovického silničního a správního úřadu Jaromír Blatný. „O situaci mě informovali pracovníci odboru dopravy, kteří po staviteli požadují, aby rezidentům průjezd umožnil,“ informoval Blatný s tím, že zástupci obou stran aktuálně situaci řeší.

Mluvčí města Brna Filip Poňuchálek uvedl, že výjimky pro průjezd vydává zhotovitel rekonstrukce, tedy společnost Inženýrské stavby Brno, a to pouze lidem přímo dotčeným stavbou, tedy například těm, kteří v místě bydlí nebo vlastní nemovitost. „Při přípravě stavby bylo snahou všech zainteresovaných zajistit průjezdnost pro hromadnou dopravu. Tranzitní individuální dopravu není možné převést z důvodu rozsahu stavby a zajištění bezpečnosti na ní,“ sdělil Poňuchálek po konzultaci se zástupci zhotovitele a Brněnských vodáren a kanalizací.

Výrobní ředitel Inženýrských staveb Brno Leoš Mahel po středeční obhlídce stavby došel k závěru, že je uzavírka i dopravní omezení v souladu s rozhodnutím zástupců brněnského odboru dopravy.

„Povolenky na průjezd stavbou budeme posuzovat zcela individuálně například ze závažných zdravotních důvodů, protože všechny nemovitosti na ulici mají zachovaný přístup bez omezení,“ poznamenal Mahel a dodal, že objízdná trasa po ulici Šárka je z pohledu dopravního omezení nejvhodnější variantou objížďky.

Blatný podotknul, že vedení Kohoutovic před začátkem stavby nesouhlasilo s rozsahem uzavírky. „Měli jsme výhrady k tomu, že má omezení platit přes sto dní. Žádali jsme o předložení harmonogramu stavebních prací a o prověření záboru prací, chtěli jsme zjistit, jestli by se nedal v nějakém termínu umožnit průjezd oběma pruhy,“ vylíčil referent.

Podle Joukla se komplikace týkají všech obyvatel ulice. „Lidé tu žijí asi ve třiceti domech. Kdyby to bylo na čtrnáct dní, tak si nestěžuji, ale skoro čtyři měsíce jsou opravdu dlouhá doba,“ míní muž.