Brněnští radní ve středu vybrali firmu, která novou ulici postaví. S nejvýhodnější nabídkou se do zadávacího řízení přihlásila společnost Imos. „Přestavba brněnského železničního uzlu nestojí pouze na přesunu vlakového nádraží ke Svratce. Pojí se s ní i rozvoj takzvané jižní čtvrti Trnitá, kde vzniknou bulváry, ulice nebo možnosti pro bydlení a podnikání,“ sdělila brněnská primátorka Markéta Vaňková.

Hlavní vlakové nádraží v nizozemském Rotterdamu. Vzniklo i na základě návrhu architektů Benthem Crouwel Architects.
Nové hlavní vlakové nádraží v Brně: Proč bez blízkého parku? Známe důvody

V současné době začínají představitelé města s výstavbou nutné infrastruktury, a to právě silnic, chodníků a kanalizace. „Na místě vznikne i veřejné osvětlení, pracovníci založí stromořadí a provedou parkové úpravy. Předpokládané náklady na projekt byly sedmatřicet milionů korun bez daně,“ vyčíslil primátorčin náměstek René Černý.

Dvousetmetrová silnice propojí v budoucnu Opuštěnou a Rosickou ulici v Brně. Nová ulice ponese název Uhelná.Dvousetmetrová silnice propojí v budoucnu Opuštěnou a Rosickou ulici v Brně. Pro zvětšení mapy rozklikněte.Zdroj: se svolením MMBVysoutěžená cena je ale ve finále nižší, činí bezmála pětatřicet milionů korun bez daně. Projekt již získal všechna povolení, samotná výstavba začne nejspíše do konce letošního roku. Na dokončení projektu má zhotovitel rok.

Podle městských představitelů se nová ulice stane jednou z nejdůležitějších spojnic mezi centrem Brna a moderním nádražím. „V budoucnu tam na jedné straně silnice vyrostou dva bloky domů, na straně druhé bude zeleň a výhled na řeku,“ dodala primátorka.

Kromě nového železničního uzlu a moderního vlakového nádraží čekají lokalitu v příštích letech také další proměny. V rozvojovém území takzvaného Jižního centra připravuje firma firma J&T Real Estate projekt Trio. Konkrétně se jedná o osmadvacet budov, bydlet a pracovat má v lokalitě přibližně sedm tisíc lidí.

„Na území Jižního centra se nám naskytla výjimečná příležitost pro vytvoření nové moderní čtvrti. Získali jsme územní rozhodnutí, nyní nás čeká dotažení stavebního povolení tak, abychom mohli v příštím roce zahájit výstavbu první etapy,“ uvedl pro Deník před časem externí konzultant J&T Real Estate pro projekt Trio Brno Tomáš Ctibor.

Pohled na nádražní budovu z ulice Trnitá, od autobusového nádraží Zvonařka. Nahoře současný vstup a budova Dolního nádraží, dole vizualizace budovy nového Hlavního nádraží. Původní cihlovou stavbu by měl nahradit impozantní portál ze skla, oceli a dřeva.
Tady postaví nové brněnské hlavní nádraží. Srovnejte si, jak se oblast promění

Vedení Brna se zmiňovaným developerem na přípravě spolupracuje. Obě strany uzavřely smlouvu, která upravuje práva a povinnosti stavebníka. „Výsledkem bude, že developer při stavbě svého projektu zajistí adekvátní infrastrukturu, která bude po kolaudaci převedena do vlastnictví města," zmínil nedávno mluvčí brněnského magistrátu Filip Poňuchálek.

MOHLO BY VÁS ZAUJMOUT: V centru Brna se ukrývá secesní nádhera. Stačí jen zvednout hlavu, podívejte se

Zdroj: Deník/Robin Fajmon