S dalšími městskými částmi jsou Bosonohy aktuálně propojené pouze Pražskou a Jihlavskou ulicí. Ty jsou však velmi frekventované, a to zejména v době, kdy slouží jako náhradní silnice v případě nehod a uzavírek na nedaleké dálnici D1.

Denně místem projede zhruba dvaadvacet tisíc aut a dvě stovky cyklistů. „Je proto nutné vybudovat oddělenou a bezpečnou cyklistickou trasu,“ vysvětlil brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Více než dvoukilometrový úsek co nejvíce využije stávající infrastrukturu pro cyklisty a chodce, případně povede klidnějšími silnicemi. „Pouze v závěru je stezka pro cyklisty navržená tak, že povede podél silnice na vlastním tělese. Investiční záměr respektuje nynější zástavbu i výhledové záměry v této lokalitě,“ přiblížila primátorka Markéta Vaňková.

Z Bosonoh povede cyklostezka téměř k bohunickému kampusu, součástí bude také nová lávka přes dálniční přivaděč. Před začátkem výstavby však zástupci města musí některé pozemky vykoupit.

Výstavba prostor u brněnské ulice Markéty Kuncové, kde bude v budoucnu druhý Tesla store v České republice.
VIDEO: Nové prostory pro Teslu v Brně. Podívejte se, jak daleko je stavba

„Náklady investičního záměru jsme stanovili na 42,7 milionu korun včetně daně. Přípravu budeme koordinovat s pracemi v Jihlavské ulici, které tam chystá Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje,“ doplnil Kratochvíl.

Obousměrná cyklotrasa je aktuálně ve fázi schváleného investičního záměru. Termín výstavby však brněnští představitelé zatím neupřesnili. „Řidiči někdy nevnímají, že je na cestě i někdo jiný než oni. Uvidíme, snad se to zlepší,“ zamyslel se Brňan Aleš Chlumecký a dodal, že novou trasu v budoucnu vyzkouší.