Parametry bazénu jsou nastavené tak, aby splňoval závodní standardy. Díky tomu umožní pořádání mezinárodních plaveckých soutěží. „Po dokončení jeho stavby můžeme v Brně pořádat i mistrovství světa či Evropy, protože nový bazén může sloužit jako rozplavbový,“ uvedl náměstek brněnského primátora Petr Hladík.

Kromě významných plaveckých soutěží nabídne bazén další možnost pro výuku plaveckých kurzů. Kvůli malým kapacitám brněnských bazénů musí nyní ředitel Plavecké školy Brno Radim Vítek některé zájemce odmítat. „Už máme téměř zaplněné i časy, o které dříve rodiče s dětmi zájem neměli, třeba ve středu ve tři hodiny odpoledne. Dětí je také každým rokem víc a víc,“ uvedl. Nový bazén podle něj může situaci vylepšit částečně.

Zbrusu nová plavecká hala za sto padesát milionů vyroste podle plánu v místě momentálně nevyužívaného parku vedle vchodu na stávající plavecký stadion za Lužánkami. Amatéři i profesionálové si tam zaplavou ve dva a půl metru širokých drahách. „Uvažovali jsme o tom, že by byl bazén nerezový, ale s ohledem na požadavky sportovních klubů plavání a vodního pola připravujeme bazén v keramické úpravě. U něj bude i malá tribuna, informační tabule a celá stavba bude bezbariérová,“ popsal manažer projektu Tomáš Fiala ze společnosti Starez-sport. Stavbu momentálně připravují projektanti.Schéma rozložení plavecého bazénu, wellness a akvaparku.

V plánované hale vznikne vedle pětadvacet metrů dlouhého bazénu i menší vodní plocha určená neplavcům a začátečníkům. „V současnosti musíme bohužel odmítat zájemce o plavání, kteří mají zájem především o výuku neplavců a začátečníků,“ dodal Hladík.

Prvního rozšíření se stávající plavecký stadion za Lužánkami dočká už začátkem příštího roku. „V létě začneme stavět novou wellness zónu za zhruba dvacet milionů. Současně s tím opravíme i terasu, kam budou moct lidé vycházet a odpočívat tam,“ přiblížil plány Hladík.

Spolu s představením konkrétních plánů na pětadvacetimetrový bazén spouští město k tomuto strategickému projektu další, v pořadí třetí, šifrovací hru. „Při jejím vytváření jsme se inspirovali především historií vodních sportů za Lužánkami,“ uvedl ředitel agentury Media Age, která marketingovou kampaň navrhla, David Blažek.

První stanoviště hry s názvem Tajemství hlubin najdou hráči u Centra volného času Lužánky. Celá její trasa měří přes kilometr. Pět nejlepších týmů získá dvanáctého dubna za odměnu neobvyklý zážitek, kdy pro ně bude na dvě hodiny rezervovaný padesátimetrový bazén za Lužánkami s připravenými vodními atrakcemi, jako je třeba zorbing či vodní skluzavka.