Dopravní podnik hodlá v budoucnosti tvořit velkokapacitní soupravy jen spojením kloubové a nekloubové tramvaje Vario. „Spojené kloubové tramvaje mají problém na některých zastávkách i na křižovatkách, kam se jen obtížně vejdou. Souprava s jednou kloubovou a jednou jednoduchou tramvají má jen čtyřicet metrů a tento problém vyřeší," sdělila mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Škrancová.

V minulých dvou letech přitom dopravní podnik prodlužoval kvůli dlouhým soupravám nástupní ostrůvky na trati linky 1. Za prodloužení každého z ostrůvků přitom dopravní podnik zaplatil zhruba čtyřicet tisíc korun. „Několik málo delších ostrůvků využijeme při zastavování více souprav najednou," ujistila, že peníze podnik neinvestoval zbytečně, Škrancová.

Kratší soupravy mají mít jen o několik desítek lidí menší kapacitu. Přesto se to lidem moc nelíbí. „Na trase z Řečkovic je hodně poznat, kdy jede klasická tramvaj a kdy ty dlouhé. Ty první jsou totiž ve špičce narvané tak, že je to nepříjemné. V dlouhé soupravě jsem takový problém neměla, vždy si alespoň stoupnu tak, že se přitom na mne nikdo nemačká. Bojím se, že kratší varianta nebude stačit," uvedla třeba Eliška Řezníková z Řečkovic.

Starosta městské části Marek Viskot upozornil, že s přeplněnými tramvajemi do této městské části je opravdu problém. „Ani nejdelší soupravy nejsou ve špičce nevyužité. Jejich zkrácení tak není dobrá zpráva. I zmenšení kapacity o zhruba stovku míst může být znát," řekl Viskot.

Dodal, že správnost kroku ukážeš až ostrý provoz. „Poznáme to v prvních týdnech," předeslal.

Naopak dobrou zprávou pro Brňany je to, že se letos v ulicích objeví mnohem více nových vozidel, než loni. Minulý rok přibyly jen tři tramvaje a jeden trolejbus. „Letos získáme rekonstrukcí osm nových tramvají Vario a vložením nového středního dílu také dvě nízkopodlažní tramvaje KT8," sdělila mluvčí Škrancová.

Vedle tramvají pak dopravní podnik konečně obnoví i flotilu trolejbusů a nahradí některé vysloužilé autobusy novými. „Nakoupíme deset kloubových trolejbusů, dvacet autobusů a pět minibusů," nastínila mluvčí Škrancová. Za investice do vozového parku hodlá dát podnik zhruba půl miliardy. Mluvčí ale zároveň upozornila, že plán nemusí vyjít. „Autobusů možná koupíme méně, pokud nedostaneme evropské dotace na nákup trolejbusů," přiznala Škrancová.