Jak už Brněnský deník Rovnost informoval dřív, proti projektu loni sepsali petici. Nyní se proti němu chystají podat odvolání. Obávají se, že přijdou o jediný výrazný souvislý kus zeleně, vrásky na čele jim dělá i dopravní zátěž v době akcí.

„Tehdy najednou vyjede masa více než pěti stovek aut, která výrazně zahltí okolní ulice, jako je Purkyňova nebo Červinkova. Není mi jasné, proč parkovací dům musí být v této obydlené části města a proč jím nejde navázat na větší silnice s vyšší průjezdností a mimo obydlené území,“ prohlásil například člen iniciativy Petr Šulc.

Doplnil, že Královo Pole není okrajovou částí města, kde by měli takové parkovací domy vznikat. S tím souhlasí i tamní obyvatelka Lenka Kiknadze. „Většinou takové domy pro parkování vznikají na okrajích města, aby dopravu odváděly z obytných částí a centra. Z tak velké stavby umístěné v obytné klidové zóně proto máme obavy. Navíc přijdeme o poslední souvislejší pruh zeleně v nejbližším okolí. Kromě tohoto místa se nikde poblíž nedá v horkých letních dnech před sluncem schovat, protože dětská hřiště nejsou zastíněná a člověk tak nemá, kam utéct," poznamenala Kiknadze.

Tamní lidé považují výstavbu parkovacího domu za nutnou, ale vzniknout by podle nich měla na jiném místě v městské části. Podle Šulce se nabízí využít takzvaná oka neboli travnaté plochy u sjezdů z Hradecké na Purkyňovu ulici. „Žádali jsme alespoň zohlednit jiné možnosti umístění parkovacího domu. Rozhodně nechceme blokovat stavbu parkovišť," ujistila Kiknadze.

Prověřit jiné lokality pro stavbu navrhli minulý týden na královopolském zastupitelstvu opoziční politici. „Uvažujeme o dvou alternativních místech. Za nejlepší lokalitu považujeme dvě travnaté plochy u Hradecké ulice, které jsou vzdušnou čárou několik stovek metrů od sportovního areálu Vodova. V úvahu připadá také okolí konečné tramvaje linky 12, u něho je výhodou přilehlost Technologického parku,“ nastínil opoziční zastupitel Miroslav Bárta.

Návrh zastupitelé nepřijali, i když pro něj hlasovala třeba starostka Králova Pole Karin Karasová. „Rádi bychom měli hlubší poznatky o alternativních lokalitách. Měla by být možnost si je vyžádat, i když tento bod zastupitelé odmítli, budeme o tom ještě na radě městské části jednat,“ uvedla.

Závěr krajského úřadu, že parkovací dům nemá významný vliv na životní prostředí, podle Karasové vzala radnice na vědomí.

Zástupci královopolské radnice požadují, aby místo v novém územním plánu zůstalo jako plocha pro zeleň. „Naší podmínkou při výstavbě objektu je zachování tamních zahrádek, máme také požadavek, aby ho pokrývala zeleň. Chceme jedno nebo dvě patra parkovacího domu pro využití místních, kdy si lidé z okolních ulic parkovací místo dlouhodobě pronajmou," řekla Karasová.

V sousedství plánovaného parkovacího domu stojí dvě sportovní haly, kde se pravidelně konají sportovní i kulturní akce. Sportovní areál doplňuje i nedaleký fotbalový stadion, kam na zápasy pravidelně míří tisíce lidí. V okolních ulicích už tak nedostatečné možnosti pro parkování ještě zhoršují právě návštěvníci těchto akcí. Při nich je podle Karasové i Bárty situace s parkováním nejvíce kritická, protože fanoušci zabírají místním obyvatelům už tak nedostatečný počet parkovacích míst. I kvůli tomu se na nutnosti výstavby nového parkovacího domu shodují.

Podle plánů města mají nová parkovací místa sloužit návštěvníkům akcí i do města dojíždějícím řidičům. „Roli parkoviště Park and Ride bude plnit přes den, večer a v noci poslouží pro parkování místním obyvatelům," sdělil brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Doplnil, že kvůli stavbě město tamní zahrádky nezruší. V místě je podle Kratochvíla velmi zanedbaná náletová zeleň. „Objekt bude pokrytý popínavými rostlinami, aby stavba co nejvíce evokovala zeleň," řekl.

Zástupci města nyní požádají o územní rozhodnutí na stavbu parkovacího domu.