Cílem radních je seznámit cizince s městem a nalákat je k návštěvě. „Chceme zvýšit počet návštěvníků, kterých nyní meziročně přibývá o třicet až čtyřicet tisíc,“ uvedl brněnský primátor Petr Vokřál.

Opozice je opatrnější. „Bude třeba cesty vyhodnotit, abychom zjistili, jestli mají smysl, nebo ne,“ zmínil opoziční politik Oliver Pospíšil.

Stejně vidí zahraniční prezentaci Brna také opoziční zastupitel Martin Říha. „Záleží na tom, jestli se skutečně zvýší turistický ruch a náklady se ukážou jako účelné,“ podotkl.

Primátor Vokřál za rozhodnutím rady stojí. „Myslím, že je Brno dostatečně atraktivní na to, aby lidé z ciziny do města jezdili,“ konstatoval.

Základním kritériem pro výběr veletrhů byly údaje o tom, kolik do Brna jezdí cizinců z měst, kde se konají. „Zohlednili jsme i přímá letecká spojení třeba do Mnichova a Londýna a veletrhy v partnerských městech Brna, tedy Poznani, Vídni, Lipsku a Bratislavě,“ doplnila radní pro marketing a cestovní ruch Petra Rusňáková.

Definitivně jistá bude účast Brna na veletrzích až tehdy, pokud zastupitelé výdaje na ně schválí v rozpočtu.