Dopravní podnik nakoupil devětadvacet tramvají přezdívaných Porsche mezi roky 2007 a 2011. Platil zhruba šedesát milionů korun za kus. „Ve smlouvě ovšem bylo, že se cena může zvýšit o inflaci. To se také stalo. Vedení podniku ale dostalo od tehdejšího vedení města příkaz platit jen cenu bez tohoto navýšení," řekl náměstek.

Podle dohody město další tramvaje dostane příští a přespříští rok. Zaplatí šedesát milionů za kus. Tedy takřka miliardu korun. Součástí smlouvy bude i opce, podle níž Brno může koupit ještě další čtyři tramvaje se slevou dohromady dvaatřicet milionů. „Chceme požádat o evropské dotace na nákup," poznamenal Mrázek.

Podle jeho předchůdce Roberta Kotziana město Škodě neplatilo kvůli rozdílnému výkladu smlouvy. „Zda je současná dohoda ta pro Brno nejvýhodnější, nedokážu posoudit. Ale nechápu, proč s ní vedení města chodí do médií před tím, než je podepsaná. Zhoršuje to vyjednávací pozici města," upozornil Kotzian.

Zdůraznil přitom, že jednání trvala několik let proto, že město stále vidělo možnosti k zajištění co nejvýhodnějších podmínek.