Dopravní situace se podle vedení městské části zhoršila v křižovatce poté, co v těsné blízkosti vznikl supermarket. Do lokality tak kromě tamních obyvatel zajíždějí rovněž lidé, kteří se vydávají na nákup. „Velmi úpravu křižovatky vítáme, protože od doby, co tam vznikl obchod, se tam tvoří velké kolony,“ mínil místostarosta Starého Lískovce Jiří Dvořáček.
Pro Brňany, kteří v místě během dopravní špičky čekají na přechodu pro chodce, je cesta na druhou stranu ulice mnohdy neřešitelným úkolem. „Změny by měly přinést daleko bezpečnější dopravu,“ pochvaloval si místostarosta Dvořáček.
S dopravními omezeními musejí šoféři počítat od května. Začátek stavebních prací naplánovali zástupci Brněnských komunikací na prvního máje, hotovo bude do konce srpna. „V místě vznikne nová světelně řízená křižovatka, důvodem je vysoká intenzita dopravy,“ vysvětlila mluvčí Brněnských komunikací Vladimíra Navrátilová.
Větších komplikací při úpravě křižovatky se ale lidé bát nemusejí. Po většinu času bude křižovatka standardně průjezdná. „V křižovatce zároveň vzniknou řadící pruhy, pracovníci také upraví dopravní značení a další nutné součásti,“ dodala Navrátilová.
V dalších měsících musejí Brňané počítat rovněž s opravami Krymské a Dunajské ulice. „Nejedná se ale o rekonstrukce, budou to pouze údržbové práce,“ ujistila mluvčí Brněnských komunikací Vladimíra Navrátilová.
Kromě vyřešení husté dopravy v křižovatce ulic Osová a U Penzionu představitelé Starého Lískovce dlouhodobě usilují také o úpravu křížení Klobásovy ulice s ulicí Boženy Němcové. „Kolony aut tam stojí už od Ostopovic. Jemelkova ulice je také velmi frekventovaná a jedná se o dopravně velmi problematické místo v městské části,“ povzdechl si tamní místostarosta Jiří Dvořáček.
S frekventovanou dopravou bojují i v brněnské Bystrci. Teprve nedávno tam začala úprava křižovatky Přístavní a Obvodové ulice. Frekventovaná je křižovatka zejména v době letních ohňostrojů na Brněnské přehradě, výjimkou nejsou ani poměrně časté nehody v místě.
„Křižovatka nebyla bezpečná a nevyhovovala intenzitě dopravy,“ sdělil před časem tamní místostarosta Tomáš Jára.
Stavební úpravy tam zahrnou osazení semaforů, nový povrch, ostrůvky i osvětlení a úpravu dopravního značení. Původně zástupci městské části usilovali o výstavbu kruhového objezdu, ten by ale v budoucnu nevyhověl rostoucí intenzitě dopravy ani plánovanému trasování silnice X43.