Revitalizace dnes nevyužívané lokality čeká oblast v horizontu několika let. Čtyři z celkových padesáti hektarů přitom obsáhnou pozemky nacházející se mezi Opuštěnou a Trnitou ulicí a budoucím ústředním bulvárem. Právě kvůli názvům obou ulic ponese lokalita název Trio Brno, a to formou přesmyčky obou pojmenování. Stanou se tak součástí budoucího Jižního centra.

Prostor pro bydlení a práci najdou Brňané v budoucnu v prostoru vymezeném řekou Svratkou a starým a budoucím novým vlakovým nádražím. Ve dvou etapách vznikne na místě osmadvacet budov, z nichž většina splní rezidenční funkci.

„Získání stavebního povolení pro první etapu předpokládáme do konce letošního roku. Zahájení výstavby plánujeme na rok příští,“ řekl pro Brněnský deník Rovnost člen představenstva developerské společnosti J&T Real Estate Jiří Ochetz.

První fáze výstavby zahrne vznik přibližně pěti set bytů a třech administrativních budov s prostory pro obchody a další komerční využití v přízemí. Vývoj na aktuálním brněnském realitním trhu a změny městského územního plánu zahrnula nová architektonická studie projektu, která vznikala v posledních dvou letech.

Samotnou nadcházející výstavbu ovlivňují zejména nařízení spojená s protipovodňovými opatřeními. Komplex Trio Brno se totiž bude nacházet v poměrně těsné blízkosti řeky Svratky. Dle územního plánu patří lokalita do záplavové oblasti.

Než se tedy v místě začnou dít jakékoli stavební práce, musí být hotová protipovodňová opatření na řece. „Ta se budou příští rok dokončovat v oblasti nad Trio Brno, až následně přijde na řadu pro nás významnější úsek. Povodně v Brně byly už hodně dávno, ale opatření s nimi spojená blokují půlku města,“ povzdechl si k dopadu opatření na rozvoj oblasti ředitel architektonické společnost K4 Architects & Engineers Vladimír Pacek. Celkové náklady spojené s přípravou projektu dosáhnou jedenácti miliard korun.

Původně měla být protipovodňová opatření na Svratce podél ulice Poříčí hotová loni na podzim. Aktuálně je dokončení stavebních prací naplánované na jaro příštího roku. Důvodem zdržení je podle dřívějšího vyjádření mluvčího brněnského magistrátu Filipa Poňuchálka složitost projektu, který doprovázejí nepředvídatelné okolnosti.

Kromě prodloužení se výstavba protipovodňových opatření v Brně rovněž prodraží, a to o přibližně dvě stě milionů korun. Součástí stavby je zároveň oprava množství kanalizací, vodovodů a dalších inženýrských sítí. „Některé z nich bohužel nebyly v podkladech pro projektovou dokumentaci zaznamenané přesně,“ uvedl před časem Poňuchálek.