Letos dopravce nakoupí díly na dalších osm trolejbusů a pracovníci je následně sestaví. „Protože se jedná o nový typ trolejbusu, bylo nutné projít sérií zkoušek a získat schválení tohoto typu. Nyní jsme od Drážního úřadu získali průkaz způsobilosti, což nám umožňuje další výrobu těchto vozů," řekl generální ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.

Projekt Mario přináší dopravnímu podniku úsporu dva a půl milionu korun na jednom trolejbusu. „Pokud bychom využili opci a nakoupili všech čtyřicet, ušetříme sto milionů korun,“ vyčíslil Havránek.

Podle rámcové smlouvy může podnik objednat do konce roku 2025 až čtyřicet trolejbusů za 296 milionů, což je 7,4 milionu korun za kus.

Brněnský dopravní podnik je jediným podnikem v České republice, který si některé vozy kompletuje sám. Trolejbusy z projektu Mario nesou typové onačení Sor TNS 12. Výrobce dopravnímu podniku dodává karoserie vozů se všemi komponenty, které pracovníci dílen sami zkompletují a všechny systémy oživí.

POSTAVIČKY MARIA A LUIGIHO

Vozy s evidenčními čísly 3065 a 3066 Brňané v ulicích poznají i podle za sklem umístěných plyšových postaviček Maria a Luigiho ze stejnojmenné počítačové hry Mario. „Tento typ nám v budoucnu umožňuje v případě potřeby doplnit vozy o trakční akumulátory a dodatečně je přeměnit na parciální trolejbusy,“ sdělil technicko-provozní ředitel podniku Vítězslav Žůrek.

Představitelé dopravního podniku spolu s vedením města prověřují možnost rozšíření provozu trolejbusů, ať už výstavbou nových trolejbusových tratí nebo provozem parciálních trolejbusů. Deník už o tomto informoval.

„Jedná se například o provoz trolejbusů v oblasti Lesné, Černovické terasy nebo pilotní projekt provozu parciálních trolejbusů z Králova Pole do Soběšic,“ vyjmenoval Havránek.

Brněnský dopravní podnik je největším provozovatelem trolejbusové dopravy v České republice. V současné době disponuje 139 vozy.