Technická studie vyjde městský rozpočet na 950 tisíc korun bez daně. Podobu smlouvy mezi městem a projekční kanceláří odsouhlasili ve středu brněnští radní na svém zasedání. Jednou z nejdůležitějších městských tříd v Brně vede aktuálně tramvajová trať, v některých místech zároveň trolejbusová doprava. „Technická studie navrhne řešení, které bude respektovat vedení tramvajové trati, nabídne prostor chodcům a cyklistům a zároveň zachová dopravní obsluhu,“ poznamenal brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Návrh uspořádání ulice naváže na dříve zpracované řešení pro úsek od Konečného náměstí až po křižovatku Minské a Chládkovy ulice v Žabovřeskách. Důležitá je dle Kratochvíla zejména návaznost na řešení cyklistické dopravy. „V maximální míře bude zohledněná stávající zeleň a předpokládáme, že součástí studie bude i návrh výsadby nové,“ doplnil radní.

Řada Brňanů cestuje ulicí Veveří směrem do centra Brna například na sdílených kolech nebo koloběžkách. V některých místech však musí jet auta ve stejném pruhu jako tramvaje a vozovka se tam zužuje. „Cyklopruh by nemusel být špatný. Mohl by pomoct s větší bezpečností pro cyklisty,“ zamyslel se třeba Kamil Sekanina.

VIDĚLI JSTE? Nová trolejbusová trať v Brně

Autobusy zde časem nahradí trolejbusová doprava. | Video: Deník/Kristýna Bartošíková