Brněnskou Bauerovu projedou řidiči i nadále jedním pruhem oběma směry. Od úterního rána ale na novém asfaltu a druhé straně cesty. „Provoz jsme převedli v noci z pondělí na úterý a začínáme pracovat na druhé polovině silnice," popsala mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.

Vedle sebe stojící budovy v brněnské Trnité ulici čeká demolice kvůli novému hlavnímu vlakovému nádraží.
Zavazí novému nádraží pro Brno. Demolici domů přihlíží poslední obyvatel, plyšák

Se změnou provozu se změnila také některá dopravní omezení v úseku. „Nově je uzavřená rampa od Pisáreckého tunelu na Bauerovu ve směru k výstavišti," podotkla Trubelíková.

Objízdná trasa vede od kampusu po Jihlavské, Heršpické a Poříčí. Případně je možné využít také sjezd z Bítešské u brány 9 a přes nově opravený úsek Bauerovy se napojit na ulici Hlinky. Zastávka městské hromadné dopravy Riviéra ve směru do centra je zrušená, v opačném směru je zastávka Riviéra přesunutá k bráně číslo 7.

Silničáři dokončují v Bauerově také lávku pro pěší u Velodromu. „Momentálně stavíme krajní opěry," uvedla Trubelíková. Druhá lávka u koupaliště Riviéra už je stavebně hotová. Pro chodce však zatím použitelná není, protože vede na staveniště. V létě se lidé dostanou k bazénu přes provizorní přechod.

V Bauerově ulici vznikne čtyřpruh se středovými dělícími prvky a betonovými svodidly po obou krajích. Dřívější přechody nahradí zmíněné lávky pro chodce. Městská hromadná doprava bude místem projíždět po obslužné silnici. Silničáři dobudují také okružní křižovatky a parkovací místa pro novou multifunkční halu. Finální dokončení stavby této části VMO a zprovoznění také obou lávek pro pěší plánují silničáři letos v listopadu.

Stavba VMO Brno pokračuje zároveň hned na několika úsecích. Kromě Bauerovy pracují dělníci aktuálně i na nedaleké Žabovřeské nebo v oblasti Tomkova náměstí. Tam už pokročili natolik, že výluka šalin směřujících do Maloměřic a Obřan brzy skončí.