Jak už Brněnský deník Rovnost informoval, mezi Heršpickou a Hněvkovského ulicí vznikne mostní estakáda, která povede nad železnicí. „Všechno máme odsouhlasené. Je shoda na estakádě, respektive trase této části velkého městského okruhu," potvrdil redakci brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Spoušť, kterou za sebou zanechalo řádění muže v brněnské Fryčajově ulici.
FOTO: Zákaz stání zapíchnutý do čelního skla auta. Podívejte, co se dělo v Brně

Studii následně zástupci brněnského magistrátu předají jako podklad Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). „To ji převezme a začne pracovat na dalším stupni projektové dokumentace. A dále se domluví s městem, jakým způsobem se bude řešit majetkoprávní vypořádání. Předpokládám, že vznikne nějaké memorandum nebo smlouva o spolupráci, kde se definují úkoly pro město, Ředitelství silnic a dálnic, případně pro Správu železnic," nastínil Kratochvíl.

Právě z velkého městského okruhu mají získat řidiči aut další přístupovou cestu k novému nádraží. Jedním z prvních kroků pro vytvoření dopravní dostupnosti plánovaného nádraží je prodloužení Uhelné ulice, kde už práce začaly.

Součástí studie byla i koncepce jednotlivých mimoúrovňových křižovatek na tomto úseku velkého městského okruhu. „Vznikne mimoúrovňová křižovatka Zanádražní, díky němu bude daná ulice vedená po terénu, tak aby umožnila napojení do Kšírovy a Vodařské ulice. Toto řešení je součástí i připravovaného územního plánu města,“ doplnil Kratochvíl.

Karlovou ulicí poblíž Tomkova náměstí v Brně řidiči od neděle 2. června neprojedou.
Začíná velké omezení dopravy v Brně kvůli VMO: méně pruhů i zavřené ulice

Ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala nedávno řekl, že projekční práce na jižní části velkého městského okruhu jsou pozastavené. Silničáři čekali právě na dokončení studie. „Jižní segment velkého městského okruhu je pro nás od nulté etapy Bauerovy a dál jenom ve stádiu koncepce vedení dopravy," uvedl Fiala.

Kladné stanovisko ke studii dalo i vedení městské části Brno-jih, přes jejíž území tato část velkého městského okruhu povede. Starosta Brna-jihu David Grund už dříve přiznal, že komunikace s vedením města k novému hlavnímu nádraží a okolí je velmi živá a detailní. „Ne všude se potkávají zájmy městské části a města, což je pochopitelné. Pracujeme na tom, abychom se přibližovali v našich pohledech, jak to jen jde," poznamenal.