„Připomínky se týkaly například navrženého vedení silnic v Medlánkách, rozsahu zón s rychlostí omezenou na třicet kilometrů v hodině, nebo také zrušení či naopak zařazení některých projektů výstavby parkovišť typu P+R do zásobníku projektů plánu mobility,“ uvedla vedoucí referátu městské mobility magistrátního odboru dopravy Iva Machalová.

Se všemi připomínkami se nyní musí úředníci vypořádat. „Každou připomínku úředníci pročtou a vyhodnotí a na tomto základě poté upraví návrhovou část plánu mobility,“ vyložil mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek. V červnu nebo červenci mají podle mluvčího Poňuchálka brněnští radní dostat návrhovou část ke schválení. Do té doby tak musí úředníci všechny připomínky projít a do návrhu případně zapojit.

Jedním z těch, kdo připomínky poslal, byl například i předseda spolku Brno autem Jan Mandát. „V první vlně připomínek jsme je podávali za spolek, teď v druhé jsme návrh podávali každý ve spolku sám. Návrh mobility podle mě neodráží potřeby lidí, ale jen vizi někoho z magistrátu. Mám také pocit, že vedení Brna nechce slyšet připomínky, které jsou proti návrhu. Některé naše poznámky z první vlně odmítli s tím, že zkrátka nejsou v souladu s koncepcí návrhu,“ uvedl Mandát. Podle něj se tak magistrát jen tváří, že chce znát názor lidí.