Radní nedávno odsouhlasili návrh na povolání exekutora, kterým má být Petr Kocián. Brněnský radní Jiří Oliva podotkl, že než začnou demoliční práce, musí se obě strany vypořádat s řadou formálních kroků. „Exekutor podá návrh na soud, aby ho pověřil provedením exekuce. Potom o exekuci vyrozumí firmu,“ sdělil Oliva.

Doplnil, že se dlužník může proti usnesení odvolat. Kocián může exekuci provést, jakmile bude pověření pravomocné.

V pondělí dopoledne začala demolice nádražních budov v brněnském Králově Poli. Při rekonstrukci celého nádraží vznikne nová prosklená budova.
VIDEO: Začala demolice nádražní budovy v Králově Poli. Podívejte se

Exekutor má nyní odstranit stavbu místo firmy. „Exekutor vybere projektanta, ten vytvoří demoliční projekt, který musí schválit stavební úřad. Jakmile bude mít pravomocný demoliční výměr, můžeme vybrat firmu, která demolici provede,“ popsal radní.

Zástupci Brna počítají i s variantou, že společnost nebude mít dostatek peněz na zaplacení exekuce.

Jako dlužník má totiž její náklady hradit. „V tom případě by část peněz platilo město. Proto jsme požadovali, aby byli projektant a zhotovitel vybráni ve výběrovém řízení podle zákona o zadávání veřejných zakázek,“ dodal Oliva s tím, že práce by mohly začít do dvou let. Podotkl ale, že vedení města nehodlá s akcí otálet.

Ilustrační foto.
Zážitek z brněnského parku: bosý muž se chlubil svým penisem

Krajský soud v Brně loni v létě potvrdil rozhodnutí městského soudu, který společnosti vlastněné podnikatelem Liborem Procházkou nařídil stavbu strhnout. Zástupci firmy se proti rozsudku dovolali k Nejvyššímu soudu, který však dovolání i návrh na odklad vykonatelnosti rozsudku odmítl.

Že případ ještě není uzavřený, oznámil advokát Martin Machač, který společnost ve sporu zastupuje. „Neztotožňujeme se s usnesením Nejvyššího soudu. Nezbývá nám nic jiného než podat ústavní stížnost,“ uvedl Machač.


Nahrává se anketa ...

Garáže získala firma v minulosti ve dražbě, pozemek, na kterém stojí, ale spolu s nimi nevydražila. Město navíc neuzavřelo se společností nájemní smlouvu. „Že ohledně užívání pozemku pod garážemi nebyla v minulosti uzavřena nájemní smlouva, vyplývá z dřívějšího jednání města, které po klientovi požadovalo nájemné v neakceptovatelné výši více než dvacetinásobku obvyklé ceny. Po jiných vlastnících staveb v Boby centru přitom požadovalo zcela běžné nájemné,“ vyjádřil se advokát.

Jednání města je podle Machače v rozporu s dobrými mravy. „Žádat za těchto okolností odstranění stavby s odůvodněním, že chybí nájemní smlouva, není podle našeho přesvědčení důvodné,“ doplnil právník.

Pokračující stavba vratné tramvajové smyčky v brněnských Pisárkách. V srpnu se po ní poprvé projedou tramvaje.
Pohled na stavbu vratné smyčky v Pisárkách. Součástí je unikátní kolejová harfa

Zástupci firmy poukazují na posudek znalců z Kloknerova ústavu v Praze, podle kterého by odstranění budovy mohlo narušit statiku okolních staveb, včetně bytových domů a silnice. Stavbu totiž pracovníci museli kvůli nestabilnímu podloží postavit na téměř tři sta pilotách, tedy na hlubinné základové konstrukci. „Podle znalců se přitom obdobné podzemní stavby běžně neodstraňují a vždy se hledá možnost jejich zakomponování do nového využití území. Náklady na odstranění by podle znalců činily nejméně sto milionů korun,“ podotkl Machač.