Podle odhadu projektantů vyjde oprava Minské na 263 milionů a oprava Horovy na 222 milionů. Obě ulice jsou již delší dobu v takovém stavu, že zde tramvaje musí jezdit omezenou rychlostí. Dosud však město dávalo přednost rekonstrukcím jiných ulic. Před třemi lety zde havárie kanalizace zastavila na několik dní tramvajovou dopravu a dlouho tyto ulice sloužily jako objízdné trasy při stavbě Královopolských tunelů.

Doba trvání stavby bude jasná až při vyhlašování soutěže, nicméně je zřejmé, že může trvat podobně dlouho jako například oprava Husovy ulice. "Může to být rok i o něco více," doplnil Žára.
Dopravní komplikace to přinese především obyvatelům Žabovřesk a čtvrtí ze severozápadní části města. Tramvaje do centra tudy jezdí každých pět minut. "Kudy povedou trasy náhradní dopravy, budou teprve řešit Brněnské komunikace," uvedl Žára.

V ulicích se bude rekonstruovat nejen vozovka a tramvajové koleje, ale i kanalizace, vodovody a plynovody. Na kraji silnic mají vzniknout nová parkovací místa, nové budou i chodníky. Stále však není zřejmé, zda se Brnu podaří dosáhnout na nějakou dotaci, nebo bude muset hradit vše ze svého rozpočtu.
V příštím roce se podobné opravy dočká ulice Milady Horákové, která je také v havarijním stavu. I ta si vyžádá velké výluky v hromadné dopravě.