Proti pořadatelům akcí, kteří plakáty na budovách a sloupech na černo vylepují, chce Brno zasáhnout. „Pošleme fakturu pořadateli akce, kde mu vyčíslíme bezdůvodné obohacení. Za to, že na ploše města propaguje svou akci, nám zaplatí profit, který z toho získal," nastínil řešení náměstek primátora Oliver Pospíšil.

Začít chtějí v nejbližších měsících. „Během měsíce května a června bychom opatření chtěli otestovat v menším měřítku a pak jej vyhodnotit," sdělil Pospíšil. Zkušenosti chtějí předat dalším institucím. Za čištění fasád od maleb sprejerů a od plakátů Brno ročně zaplatí 2,8 milionu korun.

Problém řeší i brněnský dopravní podnik. „U nás se jedná spíš o drobné samolepky. Za grafitti a vandalismus jsme ale loni zaplatili 4,5 milionu," sdělila mluvčí dopravního podniku Linda Hailichová.