Dosud museli na zastávku autobusové linky 68 šlapat do prudkého kopce, nebo sejít na opačnou stranu sice z kopce, zato ale delší cestou. Komplikacím s docházkovou vzdáleností se obyvatelé okolí Březinovy ulice v brněnských Žabovřeskách brzy vyhnou. V blízkosti křižovatky Březinovy a Tichého vznikne ve směru na náměstí Míru zastávka hromadné dopravy.

O jejím zřízení rozhodli úředníci odboru dopravy brněnského magistrátu. Přesné termíny ale neznají. „Ukázalo se, že ve směru dolů ji nestačí vyznačit jen pomocí vodorovného dopravního značení a jsou nutné stavební úpravy. V současné době se zastávka vyznačit nedá, i kvůli ročnímu období. V této chvíli nelze předvídat, kdy se tak stane,“ uvedl mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek.

Zastávka Tichého
- kde: v Březinově ulice v blízkosti křižovatky s Tichého ulicí
- kdy: přesný termín zřízení zastávky není znám
- forma: zastávka na znamení ve směru na náměstí Míru

Nové stanoviště lidé najdou přibližně v polovině cesty mezi fungujícími zastávkami Kounicovy koleje a Náměstí Míru. „V okolí žije hodně důchodců, kteří ho určitě uvítají. Když nyní chtějí jet linkou dolů na Tábor, musí nejprve vyjít prudký kopec nebo sejít z kopce ještě o kus dál,“ sdělila reportérovi Brněnského deníku Rovnost přímo na místě místní Eva Skalníková.

Na zřízení zastávky trvají zástupci žabovřeské radnice. „Chceme pouze jednosměrnou zastávku směrem nahoru. Lidé staršího věku autobusovou linku využívají velice často,“ sdělila žabovřeská starostka Lucie Pokorná. Dodala, že plánovaná zastávka bude na znamení.

Se vznikem nové autobusové stanice souhlasí i představitelé dopravního podniku. „Myšlenky na zřízení zastávky jsme podpořili. Zkrátí se tak totiž docházková vzdálenost k zastávce hromadné dopravy a tím se zlepší obsluha tamního území,“ uvedla mluvčí podniku Hana Tomaštíková.

Zástupci radnice předložili městu žádost o vybudování zastávky poprvé už v roce 2014. „Úředníci magistrátu řešili technické záležitosti, projektovou dokumentaci a povolení,“ vysvětlil několik let trvající přípravu mluvčí Brna Poňuchálek.

Do stavebních úprav se dělníci pustí zřejmě po skončení letošní zimy. „Ve chvíli, kdy bude zastávka připravena, ji zařadíme do jízdních řádů linky 68 a začneme s její obsluhou,“ ujistila cestující mluvčí podniku Tomaštíková.

Nápad na novou zastávku před časem vyvolal spory mezi tamními obyvateli. Jak už Brněnský deník Rovnost informoval dřív, žabovřeští radní obdrželi petice pro i proti jejímu zřízení. Odpůrcům záměru vadilo, že se v místě sníží počet parkovacích míst, zkomplikuje se doprava a naroste hluk.