„Momentálně cyklisté využívají osmatřicet kilometrů tras a to je dost málo. Jen v příštím roce vznikne asi dalších dvacet staveb nebo vyznačení. Na jaře by se mělo začít stavět,“ uvedl náměstek primátora Martin Ander.

V plánu je také druhá stezka na pravém břehu Svratky, která povede směrem na jih kolem haly Rondo. „Jedna trasa pro cyklisty už tam momentálně je, ale je hodně přetížená,“ objasnil Ander.

To potvrzují i cyklisté. „Jezdím na kole celoročně. Když se ale na vyjížďku vydám na jaře, kdy do ulic vyjedou i sváteční cyklisté, u Ronda se nedá hnout,“ podělil se o zážitky například Aleš Barták.klikněte pro zobrazení

Za několik let by se cyklostezky měly propojit v pět pátěřních tras. „Ty spojí hlavní body v Brně. Například starobrněnská povede přec centrum města,“ upřesnil Ander.

V mnoha případech se do podoby cyklostezek vměšují Brňané. Ti zasílají své nápady a návrhy do Nadace Partnerství, které s městem spolupracuje. „Lidé například upozorňují na spadané listí, které na trasách klouže, všímají si upadnutých značení a podávají vlastí tipy, kde by stezky uvítali,“ uvedl Miloš Hotař z Nadace Partnerství.

Více cyklostezek ve městě podporuje i primátor Roman Onderka. „Náklady na jejich vytvoření nejsou nijak vysoké. Navíc cyklistika není jen rekreace, ale rovnocenný druh dopravy,“ dodal Onderka.

Informační grafiku najdete v pátečním vydání brněnského Deníku Rovnost