Bulvár má kombinovat všechny druhy dopravy s hlavním důrazem na chodce a cyklisty. „Je to jedno z nejlepších řešení z pohledu cyklostezek, které v Brně připravují. V rámci možného je to kvalitní varianta. Úplně ideální by bylo ještě oddělení zeleným pásem," řekl mluvčí spolku Brno na kole Michal Šindelář. Tohle oddělení je podle něj v plánu u nové městské třídy a také při projektu Nové Zbrojovky.

Nezastupitelné místo v profilu ulice mají podle Sedláčka také hned čtyři řady stromořadí.

Architekt Petr Hrůša ocenil, že na bulváru oddělené druhy dopravy a také střední stromová alej. „Taková je v Brně pouze na Třídě kapitána Jaroše," konstatoval.

Za podstatné považuje, jak tento bulvár naváže na část pod Petrovem. „Vhodné urbanistické řešení je náměstí. Jako nesprávnou variantu považuji, že by bulvár končil přímo u městských lázní. Spousta ulic by se pak musela zaslepit," zmínil. Právě náměstí bylo podle něj jednou z předností koncepce ve vítězném návrhu urbanistické soutěže Brněnská okružní třída a nové městské parky, který vypracoval před lety.

Stavba začne za dva roky

Nyní pokračují práce na projektové dokumentaci první etapy bulváru. „Zahájení stavby je v plánu v roce 2024. Náklady zatím vzhledem k přípravné fázi projektu nejsou vyčíslené," sdělil Sedláček.

Brněnští radní v minulém týdnu vyhradili na další přípravné práce projektu Nové čtvrti Trnitá 1,7 milionu korun. „Peníze půjdou na zpracování dopravní a technické studie. Díky nim získáme například dopravní model a kapacitní posouzení připravovaných komunikací a jejich napojení na stávající dopravní síť," přiblížil brněnský radní pro územní plánování a rozvoj Filip Chvátal.

Podle primátorky Markéty Vaňkové je jižní část města jednou z rozvojových lokalit, kde se dá očekávat v následujících letech velká výstavba. „Měla by zajistit bydlení a práci přibližně patnácti tisícům lidí, největší investicí bude stavba nového vlakového nádraží," uvedla.

Kancelář architekta města stanovila pro výstavbu v této lokalitě pevné limity. V každém bloku bude alespoň třicet procent bydlení a třicet procent zeleně. Stavbu podporuje například Brňan Ondřej Balcárek. „Bytů je málo a poptávka je velká. Navíc by čtvrť měla vyrůst v poměrně atraktivní lokalitě blízko centra. Věřím, že už při stavbě budou myslet na problémy starší výstavby, jako je třeba nedostatek parkovacích míst," svěřil se mladík.

Příprava nového nádraží v Brně je součástí modernizace železničního uzlu Brno. Aktuálně pokračuje zpracování záměru projektu, který určí časovou, technickou a především pak provozní souslednost dílčích etap. „V současné době předpokládáme, že přestavba uzlu Brno jako celku začne v roce 2028," informovala mluvčí Správy železnic Nela Friebová.