Některé místní plán děsí. „Je to pěkná ptákovina. Nedovedu si představit, jak se lidé budou dostávat do Bystrce?“ rozčílil se třeba Jan Švábenský.

Na dvouleté výluce se shodli brněnští radní a zástupci Ředitelství silnic a dálnic. Pro práce na okruhu totiž získali peníze z ministerstva dopravy. Podmínkou však je, aby stavbu dokončili do roku 2023. „Díky výluce jsme zkrátili dobu nutnou pro stavění z šestašedesáti měsíců na zhruba čtyřiačtyřicet,“ vyčíslil ředitel brněnského závodu ředitelství David Fiala.

Náhradní linky

- z Bystrce a Komína do centra: linka x11

- z Komína do Pisárek či na Mendelovo náměstí: linky 44, 84

- z Pisárek do centra: linka 1

- ze zastávek Bráfova a Stránského do Komína: linka x1 a odtud dále linkami 44, 67, 84

Podle náměstka primátorky pro dopravu Roberta Kerndla sníží výluka i riziko prodlužování stavby, „Při ražbě tunelu a odvozu materiálu navíc nebudou tolik zatíženy okolní ulice,“ řekl

Během výluky lidé dojedou tramvajovou linkou číslo 1 jen do Pisárek. „Zajistíme základní dopravu z Bystrce a Komína do centra. Na trase přes Žabovřesky a Veveří nasadíme velkokapacitní soupravy,“ nastínil provozní ředitel brněnského dopravního podniku Jan Seitl.

Část trasy nahradí prodloužení linky 11 a nová linka x11, která pojede ze zastávky Ečerova na Hlavní nádraží. Z Komína se lidé do Pisárek či na Mendlovo náměstí dostanou spoji autobusové linky 44 a 84. Mezi zastávkou Bráfova a Vozovnou Komín pojede výluková linka x1.

Objížďka přes Veveří už v minulosti dobře fungovala podle komínské starostky Milady Blatné. „Pokud bude dostatečná frekvence spojů, nebude problém se z Komína dostat do centra. Situace nás štve, ale musíme ji akceptovat,“ uvedla.

Souhlasí i starosta Bystrce Tomáš Kratochvíl. „Výluka bude nepříjemná, ale věřím že i když bude trasa delší, bude kapacitně dostatečná,“ řekl.

PAVLA HLOUŠKOVÁ, PATRIK ŠVEC