V nové hale funguje Rohlik.cz od konce listopadu. Firma si pochvaluje třeba blízké napojení na dálnici D1. „Lokalita je vhodná pro obsloužení zákazníků v Brně a přilehlých regionech. Vybrali jsme si ji i kvůli potřebě většího prostoru s dobrou dostupností. Je možnost případné expanze do sousedních budov,“ sdělila mluvčí firmy Zdeňka Svoboda Kuhnová. Rohlík.cz obsluhuje také oblasti na Olomoucku a Prostějovsku.

Průmyslový areál v brněnské Líšni

* kde: v bývalém areálu Zetoru v brněnské Líšni
* poloha: blízké napojení na dálnici D1
* počet hal: 9, 4 už postavené, 1 dokonce už využívaná firmou Rohlik.cz
* využití: především pro průmysl
* termín dokončení: 2025 nebo 2026
* očekávané náklady: 1,5 miliardy korun
* potenciál: práce až pro 1500 lidí

Hala v Líšni vznikala pro online obchod s potravinami na míru. „Snažíme se co nejvíce zohlednit specifické potřeby stále se měnícího trhu a splnit při stavbě všechny klientem navržené inovace provozu,“ popsal před časem ředitel výstavby společnosti CTP David Chládek.

V areálu pro průmyslové využití už investor postavil další čtyři haly. Detaily upraví až podle požadavků nových nájemců. Areál má být dokončený v roce 2025 nebo 2026. Předpokládané náklady jsou kolem jedné a půl miliardy korun.

Líšeňský starosta Břetislav Štefan se obává, že do budoucna v oblasti zhoustne provoz. „Očekávám problém především v ranních a odpoledních špičkách, kdy už v tuto dobu tam vznikají kolony,“ podotkl.

O řešení dopravní situace se Štefan bavil i s investorem. „Problém je v tom, že dopravní zátěž vypočítal odbor dopravy, který konstatoval, že ji silnice unesou,“ poznamenal Štefan.

Pomoc přislíbili představitelé Brna. A to novým propojením Trnkovy a Novolíšeňské ulice.

Konkrétní termín však zatím není jasný.

Ekonom Petr Pelc ze společnosti Cyrrus míní, že podobných prostor, jako vznikají v bývalém areálu Zetoru, je nyní v Brně dost. „Pro začínající byznys není ideální doba a firmy, kterým se daří, se budou přesouvat více do centra. Navíc i pro zaměstnance, kteří ne vždy bydlí v Brně, je výhodnější poloha co nejblíže nádraží,“ řekl.

Očekával by spíše, že developer půjde cestou bytů, po nichž je velká poptávka.