Proti bylo několik starostů městských částí, kde jsou stavební úřady doposud. Deník už o chystané centrální instituci informoval. „Naprostá většina starostů si myslí, že je příprava nedostatečná. Se stavebními úřady, které to vykonávají, na úrovni městských částí, se o tom nebavil nikdo," řekla například opoziční zastupitelka Jana Drápalová, která je zároveň starostkou Nového Lískovce.

Například starosta Ořešína Jan Levíček upozornil, že dostupnost neznamená pouze dostupnost pro občana, ale i znalost místa, o kterém úředníci rozhodují. „Úředník bude muset vyjíždět. Doporučoval bych i pořízení taxislužby," rýpl si Levíček.

Plánované přesunutí stavebního úřadu z městských částí do centrální instituce způsobí podle něj chaos a zmatek. „Kde je ten přínos pro město, občana a stavebníka? Já ho nikde nevidím," poznamenal.

Brněnské šaliny mohou jednou zajíždět až do Modřic, a to po nově plánované trati.
Další prodloužení tramvajové trati v Brně. Známe varianty nově plánované trasy

Hlavní argumenty pro centrální stavební úřad je podle radního pro územní plánování Petra Bořeckého je jednotnost výkladu územního plánu, zastupitelnost, digitalizace nebo zjednodušení procesu povolování záměru. „Centrální stavební úřad bude rozdělený na obvody, referenti budou mít místní znalost území," ujistil Bořecký.

Tajemník brněnského magistrátu Oliver Pospíšil zmínil, že jsou města, kde jsou centrální stavební úřady a přece se staví. „Dříve nebo později dojde k digitalizaci celé agendy a pak je lepší, když je to všechno řešeno na větším centrálním úřadě. Městské části doplácí na stavební úřady. Nemusí to být přesně na koruny, ale doplácí. Touto změnou městské části ušetří," míní Pospíšil.

Znovuotevření pobočky České pošty v Orlí ulici chystají její zástupci v příštím roce. Filiálka ve Velkém Špalíčku skončí.
Česká pošta hlásí návrat na Orlí v Brně. Pobočka ve Velkém Špalíčku skončí

Zároveň ujistil, že nedojde k žádnému krácení dalších příjmů od magistrátu a všechno, co ušetří městské části, mohou využít podle svého.