Tato informace by městu mohla usnadnit rozhodování při proměně budovy bývalé káznice v kreativní centrum. „Dokončili jsme kvantitativní část mapování dvanácti kulturních a kreativních odvětví v Brně. Udělali jsme přehledy, kolik organizací a lidí v kreativním odvětví ve městě působí, kolik zaměstnávají lidí a jaké mají právní formy. Celkově jsme v Brně napočítali deset až dvanáct tisíc organizací," uvedla manažerka projektu Kreativní centrum Brno Zdeňka Kujová.

Na studii proveditelnosti přispělo město čtyřmi miliony korun. Její součástí je zmapování kulturního a kreativního odvětví v Brně, stavebně technický průzkum bývalé káznice a navržení provozního a finančního plánu. „Ekonomickou část bychom měli znát na konci letošního března," upřesnila Kujová.

Dodala, že kompletní studie by pak měla vzniknout do letošního června. Poté bude na tahu město.

Mladí jsou pro

Vytvoření kreativního centra by přivítali i mladí umělci. „Brno podle mě nabízí velké množství kvalitní kultury, nicméně ne všechna je lidmi využívána tak, jak by mohla. Kreativní centrum by každopádně mohlo pomoci mnoha talentovaným a umělecky orientovaným lidem k prosazení a celkovému zpestření kulturního života v kraji," řekla například studentka brněnské Janáčkovy akademie múzických umění Kateřina Vašíčková.

Přeměnu budovy bývalé káznice mezi ulicemi Cejl, Bratislavská a Soudní plánuje město od roku 2009. Projekt je součástí třetí generace Regionální inovační strategie Jihomoravského kraje a Koncepce ekonomického rozvoje města. Má za cíl podpořit mladé talentované lidi v nejrůznějších oblastech, a tím zamezit jejich odlivu mimo Brno.

MIROSLAV VOZDECKÝ